شناسهٔ خبر: 29507011 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

طی نامه‌ای صورت گرفت

درخواست دانشجویان عدالتخواه و انقلابی برای اجرای حکم انفصال شهردار دزفول

جمعی از دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران و جوانان انقلابی شهرستان دزفول طی نامه‌ای از رئیس قوه قضاییه خواستند تا حکم انفصال شهردار دزفول را اجرا کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران و جوانان انقلابی شهرستان دزفول طی نامه‌ای از رئیس قوه قضاییه خواستند تا حکم انفصال شهردار دزفول را اجرا کنند.

این دانشجویان در نامه خود به آیت‌الله لاریجانی نوشته‌اند:‌ شما باید بهتر از هر شخصی متوجه و نگران عواقب قانون گریزی به ویژه از نوع سرکشی مسئولین متخلف از احکام قوه قضائیه باشید، اعتماد عمومی به عنوان حیاتی ترین پشتوانه قوه عدلیه، مهمترین قربانی اینگونه تخلفات است. شورای شهر دزفول با وجود اطلاع از محکومیت قطعی محمدعلی دوایی فر، او را بر کرسی شهرداری نشانده است، گویی نه جرمی رخ داده و نه تخلفی شده است! اعضای شورا نمی‌دانند همان قانونی که به آنها پایگاه حقوقی بخشیده، این شخص را متخلف، مجرم و نهایتا محکوم به انفصال از خدمت کرده است؟ژ

این دانشجویان برخی از تخلفات شهردار دزفول که ان را غیرقانونی دانسته‌اند به اینگونه اعلام کرده‌اند: آقای محمدعلی دوایی فر در سال ۱۳۸۴ که شهردار یکی از مناطق مشهد بوده مرتکب تخلفات و مفاسد متعدد از جمله اخذ ۴۰۰ میلیون ریال رشوه، تسامح در نگهداری اموال دولتی، معاونت در کسب مال نامشروع، تصرف غیرقانونی در وجوه شهرداری، اعمال و رفتار خلاف شئون شغلی و سوءاستفاده از مقام و موقعیت اداری گردیده که در سال ۸۹ در شعبه ۱۰۳ دادگاه انقلاب مشهد محرز و در مراحل مختلف با صدور رأی نهایتا در سال ۹۶ به ۵ سال انفصال از خدمت در پست های مدیریتی در دیوان عالی محکوم گردید، اما متاسفانه با لابی قوی پس از ۱۳ سال فرار از چنگال قانون همچنان بر کرسی های مدیریتی تکیه می زند و امروز نیز به عنوان شهردار دزفول مشغول به خدمت است!

در ادامه این نامه همچنین تاکید شده است: برخی مسئولان شهرستانی که جایگاه قانونی و حقوقی مهمی دارند نیز با وجود اطلاع از احراز تخلفات این شده است، تلاش کرده اند حکم محکومیت نامبرده اجرا نشود تا وی همچنان شهردار باقی بماند! در شرایطی که فضای قومیتی حاکم بر شهرستان از یک سو و زدوبندهای چندسطحی مسئول نمایان منفعت طلب از سوی دیگر، اعتراض مؤثر را برای مردم، تشکل ها و شخصیت های مختلف سخت کرده در حدی که مسئولین مذهبی شهرستان که موظف به موضع گیری هستند هم از این موضوع غفلت کرده اند؛ صدای معترضین در مقابل پیوند صاحبان ثروت و تشنگان قدرت و اربابان قانون، به نتیجه ای نرسیده و چاره ای جز درخواست رسیدگی فوری از بالاترین سطح قضائی کشور باقی نمانده است.

مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران و جوانان انقلابی شهرستان دزفول در پایان هم تاکید کرده‌اند: بنابراین ضروری است دستور فرمایید موضوع به قید فوریت مورد پیگیری قرار گرفته و حکم صادره سریعا اجرا شود تا از تداوم تبعیض در اجرای قانون و پیامدهای جبران ناپذیر آن جلوگیری شود.

انتهای پیام/

نظر شما