شناسهٔ خبر: 29506746 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

حجت الاسلام سعیدی:

مدعیان حکومت نیل تا فرات از ترس حماس خواب ندارند/ برخی‌ها در گذشته توقف کرده‌اند

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه مدعیان حکومت نیل تا فرات امروز از ترس حماس خواب ندارند، گفت: جمهوری اسلامی ایران با تمام مجود از فلسطین حمایت می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام علی سعیدی در یازدهمین همایش سراسری روحانیون ارتش در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، گفت: انقلاب اسلامی ایران مهمترین تحول در منطقه غرب آسیا بود که تاثیرات گسترده‌ای در جهان داشت.

وی به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران توانست با استفاده از نفس رحمانی بنیانگذار کبیر انقلاب، انسان‌ها را دگرگون کند و مهمترین تحول، تحول درونی انسان‌ها به سوی خداست که منشا دیگر تحولات اجتماعی، سیاسی محسوب می شود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه دومین تحول انقلاب تحول در ماهیت حکومت بود، افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران توانست حکومتی لاییک را به حکومتی اسلامی تبدیل کند و این دگرگونی در ماهیت حکومت بود.

حجت‌الاسلام سعیدی  با اشاره به کارکرد دین به عنوان دستاورد دیگر انقلاب تاکید کرد: امام ثابت کرد که نه تنها دین افیون ملت‌ها نیست بلکه می‌تواند ملت‌ها را به سمت پیشرفت هدایت کند.

وی یادآور شد: پیش از انقلاب اسلامی ایران، فلسطینی‌ها با تکیه بر شوروی، قصد پیروزی بر صهیونیست‌ها را داشتند اما انقلاب اسلامی ایران شرایطی را فراهم کرد که فلسطین با تکیه بر مقاومت و شهادت طلبی در مصاف با رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی تاکید کرد: پیش از انقلاب، جهت گیری فقه بطور اغلب فردی و عبادی بود اما پس از آن ۸۰ درصد احکام وارد حکومت شدند و دین و شریعت در عرصه حاکمیت قرار گرفت.

حجت‌الاسلام سعیدی حاکم شدن دین و شریعت  در نظام قانون گذاری را نیز از دیگر دستاوردهای جمهوری اسلامی دانست و در رابطه با شورای نگهبان، گفت: یکی از الزامات حکومت اسلامی شورای نگهبان است که متاسفانه مورد هجمه قرار می گیرد؛ اگر مردم به خوبی با خاصیت های شورای نگهبان آشنا بودند، در مقابل یاوه گویی‌ها می‌ایستادند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با تاکید بر اینکه مدل مردم سالاری دینی در کشور حاکم است، گفت: دین مردم سالار یکی از مسائلی است که توسط برخی سیاسیون غرب گرا مطرح می شود، در حالی که مردم سالاری دینی اصالت دارد و در آن مردم بر پایه دین حرکت می‌کنند، اما دین مردم سالار مقوله‌ای است که مردم در آن هرطور که خواستند با دین برخورد کنند، فرق است بین این‌که مردم بر محور دین حرکت کنند و یا دین بر محور تمایلات مردم بچرخد.

حجت‌الاسلام سعیدی افزود: امام خمینی (ره) شیعه تحقیر شده و منزوی را به پرچم دار جهان اسلام و محور بیداری تبدیل کرد. امام شعار طرفداری از شیعه را ندادند اما ماهیت انقلاب دنیا را با واقعیت شیعه به عنوان یک مکتب پویا و بالنده آشنا ساخت.

وی با بیان اینکه شیعه لندنی به اسلام و انقلاب آسیب می زند، توضیح داد: ما چهار نوع اهل سنت داریم، یک گروه از آنها با ما هم پیمان هستند، گروهی سنتی هستند که با ما موافقند، گروهی اهل تسنن سکولار هستند که آنها نیز مشکلی ندارند و گروهی وهابی‌ها هستن که ما با این گروه در تقابل هستیم. دشمنان ما شیعه لندنی و وهابی‌ها را برای لطمه زدن به اسلام و انقلاب ایجاد کردند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا، گفت: برخی‌ها در گذشته توقف کرده‌اند و در مقابل مجموعه اهل تسنن قرار می‌گیرند در حالی که ما نباید در گذشته توقف کنیم.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه باید از حکومت دفاع کنیم تاکید کرد: برای رسیدن به پیروزی و قرار گرفتن در مسیر پیشرفت باید پیرو ولایت فقیه باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: امروزه مدعیان حکومت نیل تا فرات، از ترس حماس خواب ندارند و جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود از فلسطین حمایت می‌کند.

 

نظر شما