شناسهٔ خبر: 29506505 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

در همایش سالروز تصویب قانون کارعنوان شد ؛

اصلاح قانون کار خواسته برحق کارگران / همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی یکی از مطالبات مهم این قشر است

در همایش سالروز تصویب قانون کار از سوی تشکل های کارگری استان گیلان عنوان شد : اصلاح قانون کار خواسته برحق کارگران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، همایشی به مناسبت 29 آبان سالروز تصویب قانون کار با حضور مدیر کل تامین اجتماعی استان گیلان ، مدیریت درمان تامین اجتماعی استان ، مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان ، فرماندار شهرستان رشت ، معاون سیاسی فرماندار شهرستان رشت ، دبیر اجرایی خانه کارگر ، ریاست تشکل های صنفی کارگری ، رییس کانون شوراهای اسلامی کار ، رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان گیلان و جمع کثیری از کارگران و بازنشستگان استان گیلان در سالن همایش بانک صادرات رشت برگزار شد .

در ابتدای این مراسم "ملیحه نصرالهی "رییس کانون بازنشستگان استان گیلان ضمن تبریک فرا رسیدن 29 آبان ، سالروز تصویب قانون کار و همچنین تسلیت درگذشت دکتر نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور و مهندس تاج الدین معاون پارلمانی سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت :  خواسته ی ما بازنشستگان تامین اجتماعی این است که نظام هماهنگ پرداخت حقوق بازنشستگان اجرایی شود با اینکه سالهاست این طرح در مجلس به تصویب رسیده اما هنوز اجرایی نشده است .

وی افزود : این خواسته ، خواسته بحق بازنشستگان است که همسان سازی حقوق به اجرا در آید و انتظار و همچنین تلاش ما این است که مطالبه مذکور به زودی تحقق یابد .

در ادامه ، " غلامرضا خوالگر " رییس کانون شوراهای اسلامی کار گیلان عنوان کرد : قانون کار در سال 1369 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و با تصویب این نمایندگان مجلس و دولت چتر حمایتی را برای کارگران پیش بینی کردند اما متاسفانه این قانون خود ایراداتی داشت.

وی اضافه کرد : مخالف قانون کار نیستیم اما این قانون باید به نفع کارگران اصلاح شود چون این قانون موجب شد که قراردادهای موقت جایگزین قراردادهای دائمی شوند و

شرکت های خدماتی و تامین نیرو قراردادهای دایمی را حذف کردند و قراردادهای موقت را جایگزین کردند که امنیت شغلی و معیشت کارگران با این روند تحت شعاع قرار گرفت .

خوالگر اظهار داشت : این مشکلات روز به روز در حال افزایش هستند و خواسته ی کارگران اصلاح قانون کار و اجرای آن در جهت منفعت کارگران است .

وی گفت : از نمایندگان مجلس می خواهیم که این قانون را اصلاح کنند ..

وی معضل دیگری که گریبانگیر قشر کارگری است را در حال حاضر عدم پذیرش دفترچه های بیمه تامین اجتماعی از سوی بیمارستانهای خصوصی خواند و گفت : به دلیل بدهی که تامین اجتماعی به بیمارستانهای خصوصی دارد دفترچه های بیمه تامین اجتماعی از سوی این بیمارستانها پذیرش نمی شود .

در ادامه ی این مراسم ، " عباس علیزاده " مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان اظهار داشت : در سال 67 با نگاه خردمندانه ی رهبر معظم انقلاب پیشنهاد شد که قانون کار به تصویب برسد و در سال 69 این قانون از سوی مجلس به تصویب رسید و یکی از علل به وجود آمدن مجلس تشخیص مصلحت نظام نیز بررسی این قانون بود .

وی ، کارگران را قشر عظیم و تاثیر گذاری در جامعه خواند و افزود : جامعه کارگری در صورت اتحاد و انسجام می توانند مطالبات خود را در چهارچوب قوانین مصوب کشور بیان کنند .

حسن ایزدی رییس دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات گیلان عنوان کرد : پیگیر مطالبات بحق کارگران هستیم و به مسوولین این مطالبات را انعکاس می دهیم .

وی افزود : اصلاح قانون کار یکی از مطالبات ماست که باید در جهت رفاه شغلی و معیشتی کارگران تغییر کند .

ایزدی اظهار داشت : آن چیزی که در حال حاضر عرصه را برقشر کارگری تنگ کرده است عدم هماهنگی بین دریافتی کارگران و هزینه های آنهاست و حقوق قشر کارگری نمی تواند تامین کننده هزینه های کارگران بر اساس تورم موجود در جامعه باشد .

وی تاکید کرد : بسیاری از کارگران زیر خط فقر و رقم اعلام شده قرار دارند .

وی تصریح کرد : دولت باید نگاه ویژه ای به کارگران داشته باشد چون قشر کارگری حمایت های زیادی را از دولت دکتر روحانی داشته اند .

ایزدی عنوان کرد : همسان سازی حقوق یکی دیگر از خواسته های بازنشستگان تامین اجتماعی است که متاسفانه هنوز این همسان سازی صورت نگرفته است .

میر شمس مومنی زاده فرماندار شهرستان رشت نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه کارگر در دین اسلام گفت : پیامبر اکرم (ص) به دست کارگر بوسه زد و با این حرکت خود به ما آموخت که جایگاه کارگر ، جایگاه والایی است .

وی افزود : چرخ دنده اقتصاد کشور به دست کارگران می چرخد و اگر بخواهیم در اقتصاد و صنعت و تولید خودکفا باشیم باید به جامعه کارگری توجه کنیم و لازمه ی اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی توجه به رفاه و معیشت مردم و علی الخصوص قشر کارگری می باشد .

مومنی زاده اضافه کرد : باید به کار ، تولید و صنعت توجه ویژه شود و ایجاد کارگروه رفع موانع تولید در استان گیلان به جهت رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان گیلان است .

 وی تاکید کرد : باید سرمایه گذاری و اشتغال را در استان رونق بخشیم و تشکل ها را تقویت نماییم .  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما