شناسهٔ خبر: 29505993 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

​رونمایی از کتاب نویسنده آلمانی در تهران

«قطب نمای موفقیت» نوشته الکساندر جورجینیا اینکلمان نویسنده آلمانی - ایرانی و ترجمه سید حمیدرضا عظیمی با حضور جمعی از مهمانان و شخصیت‌های داخلی و خارجی رونمایی شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش حوزه فرهنگ و هنر  خبرگزاری تقریب، آیین رونمایی کتاب قطب نمای موفقیت با حضور جمعی از مهمانان و شخصیت‌های داخلی و خارجی، هنرمندان، اهالی قلم و نویسندگان داخلی و خارجی در محل شهر کتاب فرشته رونمایی شد.

در این کتاب نویسنده تلاش می‌کند که راز موفقیت‌ها را بدون اضطراب و کارزدگی در رسیدن به اهداف خصوصی و حرفه‌ای رساندن را به خواننده و مخاطب تبیین کند.

نویسنده آلمانی - ایرانی کتاب که مادرش ایرانی و پدرش آلمانی است درباره این کتاب در آیین رونمایی کتاب، هدف اصلی خود را نزدیک شدن دلهای دوملت به یکدیگر عنوان کرد و گفت: عشق درونی به ایران دارم لذا از این طریق خواستم به گونه ای آنچه در سر و قلب دارم را پیاده کنم.

الکساندرجورجینیا اینکلمان تاکید کرد: بسیاری از افراد در خارج این مرزو بوم هستند درصددند موفقیتی را در راستای اقتصاد ایران ایجاد کنند ولی متاسفانه برخی کشورها راهها را به روی آنها می بندند.

به گفته این نویسنده آنها علت بستن این راه‌ها را تحریم و اینگونه موارد مشابه بیان می‌کنند.

وی تصریح کرد: براین باورم از راه‌های مختلف به ویژه فرهنگ و هنر می توان از راه‌های بسته شده گذشت و به درون انسان‌ها رسوخ کرد.

اینکلمان با اشاره به اینکه این کتاب دو نویسنده به زبان آلمانی به نام های تیکولاس اینکلمان و برایان ترسی هم دارد گفت: در این کتاب 100 سال راز موفقیت آلمانی ها و آمریکایی‌ها را جمع آوری و به فارسی برای استفاده در ایران ترجمه کردیم.

او اظهار داشت: معتقدم بخش آلمانی کتاب برای ایرانیان شدنی است فقط اراده و دل خواستن می‌خواهد که باید اراده کنند.

** موفقیت باید معادلات پیچیده را حل کند

در ادامه این مراسم رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی هم بااشاره به جایگاه کتاب و مطالعه نزد ایرانیان و دستاوردهای کشور در این زمینه گفت: براین باورم موفقیت باید بتواند معادلات پیچیده را حل کند.

سید محمد بهشتی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندیهای ایرانیان در عرصه های مختلف، جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهایی است که در زمینه کتاب و ترجمه و قلم در دنیا حرفی برای گفتن دارد.

وی خطاب به مهمانان خارجی این مراسم گفت: هنر و فرهنگ ایرانی همواره یکی از غنی ترین بوده و به دستاوردهای مهمی نیز دست یافته است.

بهشتی در ادامه سخنان خود به ظرفیت ها و توانمندی های ایران در زمینه سینما ، موسیقی، صنایع دستی ، تجسمی و.... اشاره کرد و گفت: کشور ما در هنر هفتم و دیگر هنرها نیز در دنیا زبانزد خاص و عام است.

در این مراسم بیژن امکانیان ، سعید صادقی عکاس جنگ، اشمیتز رایزن فرهنگی بلژیک، خانم برایسنل برگر رایزن اقتصادی اتریش و جمعی از کارکنان رایزنی های فرهنگی و سفارتخانه های مقیم ایران نیز حضور داشتند.

 

انتهای پیام/

نظر شما