شناسهٔ خبر: 29505887 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

هفته آينده؛

الحاق ناوشکن «سهند» به ناوگان جنوب نداجا

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- فرمانده نيروي دريايي ارتش: اين ­ناوشکن با ظرفيت‌ حمل بالگرد‌هاي بزرگ و سامانه‌هاي موشکي به ناوگان جنوب نداجا ملحق مي‌شود.
به گزارش خبر گزاري آريا، امير دريادار حسين خانزادي در نشست خبري در ستاد فرماندهي نيروي دريايي ارتش ، با بيان اينکه هفتم آذر روز خلق حماسه و افتخار بزرگي براي مجموعه نيرو‌هاي مسلح و به ويژه ارتش با تاکيد بر نيروي دريايي ارتش است، گفت: در هفتم آذر و در جريان عمليات مروايد، طومار دشمن بعثي در دريا طوري پيچيده شد که تا آخر جنگ، اثري از آن‌ها در دريا مشاهده نشد.
وي گفت: هفته آينده شاهد الحاق يک ناوشکن جديد با نام "سهند" و با ظرفيت‌هاي بالاتر از جماران و توانايي حمل بالگرد‌هاي بزرگ و سامانه‌هاي موشکي و جنگنده‌هاي به‌روز شده، به ناوگان جنوب نيروي دريايي ارتش خواهيم بود.
همچنين علاوه بر ناوشکن سهند، هفته آينده ما شاهد الحاق اولين زيردريايي کلاس متوسط و تمام ايراني "فاتح" به ناوگان جنوب کشور خواهيم بود که با قابليت‌هاي ويژه خود، يک غافلگيري براي دشمنان جمهوري اسلامي ايران است.
 نيروي دريايي ارتش آمادگي مقابله با هرگونه تهديدي را دارد
 فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان اينکه آمادگي مقابله با هرگونه تهديدي را داريم ، گفت:نخستين زيردريايي ساخت جوانان ايراني رونمايي خواهد شد.
 امير دريادار «حسين خانزادي» فرمانده نيروي دريايي ارتش اظهار داشت: طي 40 سال گذشته و 40 سال حرکت پر افتخار نظام جمهوري اسلامي در عرصه‌هاي مختلف، رسانه‌ها همواره اين افتخارات را به جهانيان انتقال دادند.
فرمانده نداجا با بيان اينکه دشمن هموراه به دنبال اين بوده که با تحريم جلوي پيشرفت‌هاي ايران را بگيرد، افزود: امروز با توانمندي جوانان کشور موفقيت‌هاي بسياري کسب کرده‌ايم و با توانايي اين جوانان در هفته آينده ناوشکن کاملا بومي سهند با ظرفيت بالاتري از جماران و همچنين اولين زيردريايي ساخت جوانان ايراني(زيردريايي فاتح) رونمايي خواهد شد که دشمن را غافلگير خواهد کرد.
امير خانزادي در ادامه با بيان اينکه در زمان دفاع مقدس 10 هزار فروند کشتي اسکورت شد، خاطرنشان کرد: در طول دفاع مقدس علاوه بر اسکورت کشتي‌هاي نفتکش ايراني توانستيم خطوط مواصلاتي دشمن را قطع کنيم.
فرمانده نيروي دريايي ارتش يادآور شد: در طول دفاع مقدس با توجه به اينکه اقتصاد ما بر پايه نفت بود، هيچ‌گونه مشکلي نداشتيم.
دريادار خانزادي ادامه داد: در زماني که جنگ به اوج خود رسيد، براي قطع وابستگي، دانشگاه علوم دريايي امام خميني (ره) در نوشهر افتتاح شد. اين دانشگاه افرادي را تربيت مي‌کند که امروز در رده‌هاي نيروي دريايي در حال فعاليت هستند.
فرمانده نداجا اضافه کرد: در دهه 70 و بعد از دفاع مقدس اولين زيردريايي‌ها وارد کشور و موجب شد که فرهنگ بکارگيري زيردريايي وارد کشور شود.
وي افزود: در آن زمان سرآغاز ساخت زيردريايي در کشور ما بود و جوانان ما با دانش، تخصص، آگاهي، توانايي و فناوري‌هاي موجود در کشور به بلوغ و خودباوري رسيدند و توانستند در اين حوزه وارد شوند. خوشبختانه با توانمندي جوانان کشور توانستيم زيردريايي کلاس سبک «غدير» را بسازيم و به نيروي دريايي ملحق کنيم. هفته آينده نيز يک فروند زيردريايي کلاس سبک به ناوگان نيروي دريايي جنوب ملحق خواهد شد.
امير خانزادي افزود: امروز امنيت در درياي خزر برقرار است و ناو‌ها، کشتي‌ها و ناوشکن‌هاي ساخته شده در کشور، در اين آب‌ها حضور دارند.
فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: توانمندي‌هاي دفاعي براي کشور ما آن‌قدر اهميت دارد که براي افتتاح ناوشکن «جماران» در سال 88 مقام معظم رهبري حضور پيدا کردند.
وي با بيان اينکه امروز در حوزه ساخت تجهيزات دفاعي و نظامي هيچگونه وابستگي نداريم، عنوان کرد: اين توانمندي به برکت انقلاب اسلامي است. امروز ما با حضور در خليج عدن، تنگه هرمز و درياي خزر توانمندي جمهوري اسلامي ايران را به دنيا معرفي مي‌کنيم.
دريادار خانزادي ادامه داد: امروز براي برقراري امنيت در دريا‌ها و خطوط آبي جمهوري اسلامي ايران بخصوص در اقيانوس هند نيازمند کمک هيچ کشوري نيستيم و نيروي دريايي ارتش آمادگي مقابله با هرگونه تهديدي را دارد.
فرمانده نداجا گفت: امروز به خودکفايي رسيده‌ايم و مي‌توانيم تجهيزات دفاعي و نظامي کشورمان را به تمامي جهان صادر کنيم.
وي تصريح کرد: امروز نيروي دريايي نقش‌هاي بسياري در عرصه‌هاي نظامي، سياسي، پليس دريا، مقابله با دزدان دريايي و مردم‌ياري دارد و آماده کمک‌رساني به مردم است.


نظر شما