شناسهٔ خبر: 29505258 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

نیمه دوم اسفندماه در روسیه؛

کنفرانس بین المللی «دین و مبارزه با خشونت» برگزار می شود

کنفرانس بین المللی «دین و مبارزه با خشونت» با همکاری دو دانشگاه و با حضور شخصیت های برجسته آکادمیک و مقامات سیاسی دو کشور ایران و روسیه در نیمه دوم اسفند ماه ۹۷ در روسیه برگزار می شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش حوزه اندیشه   خبرگزاری تقریب، محمد حسین مختاری ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی که به همراه سید محمدرضا حسینی نماینده وزیر علوم در هئیت امنای دانشگاه و محمدرضا باقری معاون فرهنگی و دانشجویی به دعوت دانشگاه های روسیه به مسکو سفر کرده اند، با ولادیمیر فلیپوف رییس دانشگاه رودن یا (دوستی ملل) و معاونین وی در مسکو دیدار و گفت وگو کردند.

در این دیدار روسای دو دانشگاه ضمن ابراز خرسندی از گسترش همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران و روسیه و تعاملات علمی و آکادمیک خوب دانشگاه مذاهب اسلامی و رودن روسیه از برگزاری «کنفرانس بین المللی دین و مبارزه با خشونت» با همکاری دو دانشگاه و با حضور شخصیت های برجسته آکادمیک و مقامات سیاسی دو کشور به میزبانی دانشگاه رودن مسکو در نیمه دوم اسفند ماه ۹۷ خبر دادند.

در این دیدار مقرر شد این کنفرانس با پیام آقای پوتین رییس جمهور روسیه و مهمان خارجی و داخلی از روسیه، ایران و سایر کشورها  در سطح بالایی برگزار گردد.

در ابتدای این دیدار ولادیمیر فلیپوف همچنین به برگزاری همایش همکاریهای علمی و فرهنگی ایران و روسیه که ماه گذشته به میزبانی دانشگاه مذاهب اسلامی اشاره و از تلاش های ارزنده ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی در راستای توسعه و گسترش همکاریهای علمی و دانشگاهی دو کشور قدر دانی کرد.

در ادامه این دیدار مختاری رییس دانشگاه مذاهب اسلامی نیز از میزبانی دانشگاه رودن و تلاش و اقدامات ارزشمند ریاست این دانشگاه برای توسعه روابط علمی، دانشگاهی و فرهنگی دو کشور قدر دانی کرد.

وی با بیان این که مأموریت دانشگاه مذاهب، پیشگیری از افراط و نگاه خشن و قرائت نابخردانه افراط گرایی و فهم ناقص از دین است، گفت: جهان بشریت امروز با گرایش های افراط گرایی و غیر منطقی مواجه است که به دنبال آن شاهد آشوب و بی نظمی های مختلف هستیم؛ امروز در سراسر دنیا  شاهد بروز و ظهور گروههایی افراطی و فرقه های ضاله ای هستیم که مدعی پیروی از دین هستند و به اسم دین جنایتهای وحشتناکی مرتکب می شوند.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی تنها راه مقابله با این جریان ها و گروه ها را راه علمی، فکر و آکادمیک عنوان کرد و افزود: «کنفرانس بین المللی دین و مبارزه با خشونت» نیز در همین راستا با مشارکت و همکاری دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار می گردد چرا که معتقدیم عالمان دینی باید با یک نگاه جامع  در هدایت جامعه بشری مؤثر باشند و در پیشگیری از نگاه افراطی مجدانه تلاش کنند.

راه اندازی شعبه ای از مرکز همکاری های بین دانشگاهی ایران و روسیه در دانشگاه رودن نیز از دیگر تصمیمات اتخاذ شده در این دیدار بود که مقرر شد در سفر بعدی ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی به مسکو طی مراسمی این مرکز افتتاح گردد.

انتهای پیام

نظر شما