شناسهٔ خبر: 29503393 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سناتور آمریکایی:

رفتارهای بن‌سلمان سمی مهلک برای رابطه ریاض- واشنگتن است/ با قدرت از اعمال مجازات­‌های سخت علیه خاندان سعودی حمات می­‌کنیم

سناتور آمریکایی اعلام کرد که دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات با قدرت از اعمال مجازات‌های سخت علیه عربستان و برخی افراد خاندان سعودی به دلیل قتل روزنامه‌نگار منتقد حمایت خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از رأی الیوم، «لیندسی گراهام» سناتور آمریکائی در صفحه توئیتر خود نوشت: «تنها چیزی که از دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما آموختم این است که اتخاذ شیوه­ای متفاوت در برخورد با مسائل خاورمیانه فقط در موارد اندکی می­‌تواند موفقیت‌آمیز باشد».

وی با تکرار برخی ادعاها درباره سیاست‌های ایران گفت:‌ «اوباما گاهی تصمیم می‌­گرفت در برخورد با رفتارهای تحریک‌آمیز ایران شیوه متفاوتی را در پیش گیرد. اما این موضوع هر بار موجب رفتارهای بدتر ایران و ایجاد مشکلات بیشتر در آینده می­‌شد».

گراهام،‌ سناتور برجسته ایالت کارولینای جنوبی در مجلس سنای آمریکا در ادامه گفت: «بر این اساس، به مصلحت امنیت ملی ما نیست که به دنبال راه دیگری برای بررسی موضوع قتل وحشتناک جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی باشیم».

وی گفت: «من کاملا یقین دارم که دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات با قدرت از اعمال مجازات­‌های سخت علیه عربستان و برخی افراد خاندان سعودی در پی این عمل وحشیانه که با تمام ارزش‌­ها و اصول متمدنانه در تعارض است، حمایت خواهند کرد».

گراهام با حمله به «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی گفت: «به رغم اینکه عربستان سعودی متحد استراتژیک آمریکاست، ‌اما رفتارهای نامناسب ولیعهد این کشور در بیشتر موارد، بیانگر بی‌احترامی او به این رابطه بوده و سمی برای آن به شمار می‌­رود».

 

نظر شما