شناسهٔ خبر: 29503313 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با میزان:

ایرلاین‌های ایرانی هنوز درگیر با معضل سوخت رسانی

خبرگزاری میزان- دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به مشکل سوخت رسانی به ایرلاین‌های خارجی هنوز حل نشده گفت: هیچ پرواز خارجی تا کنون باطل نشده و تمامی پرواز‌ها به موقع صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -
مقصود اسعدی‌سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه خبرگزاری میزان، با تاکید بر اینکه مشکل سوخت رسانی برای ایرلاین‌های ایران هنوز حل نشده، بیان کرد: مشکل سوخت رسانی به ایرلاین‌های خارجی هنوز حل نشده و شرکت‌های هواپیمایی سعی کردند با تدابیر اتخاذی مشکلی در روند پرواز‌های خارجی ایجاد نشود.

وی در ادامه افزود: ظرف یک ماهه اخیر که ایرلاین برای سوخت گیری با مشکل مواجه شده اند، هیچ پرواز خارجی باطل نشده و تمامی پرواز‌ها به موقع صورت گرفته است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به ممنوعیت سوخت رسانی توسط برخی از کشور‌ها به ایرلاین‌های داخلی تصریح کرد: برخی از کشور‌های اطراف خلیج فارس از جمله لبنان و ترکیه سوخت‌رسانی را ممنوع کرده‌اند، اما شرکت‌های هواپیمایی سعی کرده‌اند پرواز به کشور‌های اطراف را با هواپیما‌هایی انجام دهند که نیاز به سوخت‌گیری نداشته باشند.

سامانی خاطر نشان کرد: سازمان هواپیمایی کشور و وزارت خارجه تمام تلاش خود را برای رفع مشکل سوخت هواپیما‌ها به کار گرفته‌اند و امیدواریم در آینده نزدیک با همکاری کشور‌ها این مشکل برطرف شود.

گفتنی است، با توجه به تحریم‌ها در یک ماه گذشته کشور ترکیه و برخی از کشور‌های اطراف خلیج فارس سوخت رسانی به هواپیما‌های ایرانی را ممنوع کردند که براساس قانون این اقدام نقض حقوق هواپیمایی است.

انتهای پیام/

نظر شما