شناسهٔ خبر: 29503236 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز:

١٥٠ برند کشوری در استان البرز مستقر است/صادرات ١٠٠ میلیون دلاری البرز در سال‌جاری

البرز- جهانگیر شاهمرادی با بیان اینکه اگر اعتبارات لازم برای حمایت از واحد های صنعتی اختصاص یابد، فرصت شغلی برای ۹۱ هزار نفر ایجاد می شود، گفت: ۱۵۰ برند کشوری در استان البرز شناسایی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جهانگیر شاهمرادی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، عصر سه شنبه در مراسم اختتامیه بزرگترین رویداد تجاری استان البرز، با اشاره به  اینکه ۱۸۰۰ جواز تاسیس واحد صنعتی در این استان صادر شده است، اظهار کرد: از این میان ۶۶۱ واحد پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد داشته اند.

وی افزود: اگر اعتبارات لازم برای حمایت از واحد های صنعتی اختصاص یابد، فرصت شغلی برای ۹۱ هزار نفر ایجاد می شود.

شاهمرادی با اشاره به اینکه  بانک ها برای ارائه تسهیلات بازسازی و نوسازی علاقه چندانی ندارند، گفت: این در حالی است که استان البرز بیشترین آمار ارائه تسهیلات بانکی به صنایع را به خود اختصاص داده است.

این مسئول البرز را در رتبه دوم تسهیلات بانکی در حوزه بازسازی و نوسازی در کشور دانست و گفت: از دولت می خواهیم در این راستا اقداماتی انجام دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز ‌خاطرنشان کرد:۲۱۰ پروانه بهره برداری در استان البرز صادر شده است ‌که در این حوزه  البرز رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

وی البرز را قطب تولید ماکارونی در کشور دانست و گفت: این موضوع نشان دهنده پتانسیل ها و توانایی های صنعتی و اقتصادی این استان است.

شاهمرادی عنوان کرد: ۱۵۰ برند کشوری در استان البرز شناسایی شده است.

وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: استان البرز قطب تولید قطعات خودرو کشور به شمار می رود که اگر مشکل وضعیت خودرو درست نشود، تولیدکنندگان قطعات خودرو با مشکل مواجه می شوند و آسیب می بینند.

رئیس سازمان صنعت و معدن البرز با بیان اینکه استان البرز طی سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ میلیون دلار صادرات داشته است، گفت:‌از  ابتدای سال جاری تا کنون  نیز بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار صادرات داشته ایم.

شاهمرادی با یادآوری اینکه متاسفانه استان البرز از درکنار تهران قرار گرفتن تنها به معایب رسیده است، گفت: واحد های صنعتی انتظار توجه ویژه و حمایت دارند چراکه در بخش برق مشکل داریم و از دولت می خواهیم این مطالبه با سرعت بیشتری انجام شود.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: ساماندهی صنوف تولیدی که قصد استقرار در شهرک های صنعتی دارند بسیار اهمیت دارد و در این راستا از دولت می خواهیم پیش پرداخت استقرار صنوف در شهرک های صنعتی به حداقل برسد و اقساط این واحد ها نیز حداقل تا شش سال باشد.

انتهای پیام/

نظر شما