شناسهٔ خبر: 29502722 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

اعلام عزای عمومی در افغانستان؛

کشته های حمله انتحاری کابل 50 نفر اعلام شد

دولت افغانستان امروز چهارشنبه را به خاطر جان باختن50 نفر از شهروندان این کشور در جریان حمله انتحاری شب گذشته در جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) در شهر کابل، عزای عمومی اعلام کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، وزارت بهداشت افغانستان شمار کشته های حمله انتحاری به مراسم تجلیل از میلاد پیامبر (ص) را 50 کشته و 75 زخمی اعلام کرد.

این حمله انتحاری به صورت گسترده از سوی سفارتخانه های مقیم کابل از جمله سفارت جمهوری اسلامی ایران محکوم شده است.

«وحید مجروح» سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان امروز چهارشنبه اعلام کرد که وضعیت 24 نفر از زخمی ها نیز وخیم است و احتمال تغییر در تلفات این حمله وجود دارد.

براساس گزارش های تأئید نشده شماری از علما در این حمله کشته و زخمی شده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و همچنین سفارت ایران در کابل حادثه تروریستی شامگاه گذشته در شهر کابل را که باعث کشته و زخمی شدن ده ها نفر از مردم، علما و روحانیون شد را به شدت محکوم و ضمن تسلیت به دولت و ملت افغانستان با خانواده قربانیان این جنایت شوم و نابخشودنی ابراز همدردی کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به اینکه این عملیات هولناک و نکبت بار تروریستی در ایام میلاد پیامبر رحمت و شفقت، انجام و باعث شهادت چندین نفر از علمای اهل سنت شد، افزود: دست های پنهان این عملیات تروریستی ناجوانمردانه هدفی جز دامن زدن به فتنه قومی، فرقه ای و مذهبی نداشته اند.

دفتر سازمان ملل متحد در کابل نیز با این حمله جنایت جنگی دانسته و آن را به شدت محکوم کرده است.

گروه طالبان در اطلاعیه ای دست داشتن در این حمله را رد کرده و آن را محکوم کرده است.

در اطلاعیه طالبان آمده است که افراد این گروه به مراسم دینی و غیرنظامی حمله نمی کنند و در این حمله که شماری از علمای دینی هم کشته شده اند، را محکوم می کند.

ریاست جمهوری افغانستان در اطلاعیه ضمن محکوم کردن این رویداد امروز چهارشنبه را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرده است.


انتهای پیام/

نظر شما