شناسهٔ خبر: 29502590 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

«سهند» به ناوگان جنوب نداجا ملحق می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش: اين ­ناوشکن با ظرفیت‌ حمل بالگرد‌های بزرگ و سامانه‌های موشکی به ناوگان جنوب نداجا ملحق می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، امیر دریادار حسین خانزادی در نشست خبری در ستاد فرماندهی نیروی دریایی ارتش ، با بیان اینکه هفتم آذر روز خلق حماسه و افتخار بزرگی برای مجموعه نیرو‌های مسلح و به ویژه ارتش با تاکید بر نیروی دریایی ارتش است، گفت: در هفتم آذر و در جریان عملیات مرواید، طومار دشمن بعثی در دریا طوری پیچیده شد که تا آخر جنگ، اثری از آن‌ها در دریا مشاهده نشد.
وی گفت: هفته آینده شاهد الحاق یک ناوشکن جدید با نام «سهند» و با ظرفیت‌های بالاتر از جماران و توانایی حمل بالگرد‌های بزرگ و سامانه‌های موشکی و جنگنده‌های به‌روز شده، به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش خواهیم بود.
همچنین علاوه بر ناوشکن سهند، هفته آینده ما شاهد الحاق اولین زیردریایی کلاس متوسط و تمام ایرانی "فاتح" به ناوگان جنوب کشور خواهیم بود که با قابلیت‌های ویژه خود، یک غافلگیری برای دشمنان جمهوری اسلامی ایران است.
 
 نیروی دریایی ارتش آمادگی مقابله با هرگونه تهدیدی را دارد
 فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه آمادگی مقابله با هرگونه تهدیدی را داریم ، گفت:نخستین زیردریایی ساخت جوانان ایرانی رونمایی خواهد شد.
 امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: طی ۴۰ سال گذشته و ۴۰ سال حرکت پر افتخار نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف، رسانه‌ها همواره این افتخارات را به جهانیان انتقال دادند.
فرمانده نداجا با بیان اینکه دشمن هموراه به دنبال این بوده که با تحریم جلوی پیشرفت‌های ایران را بگیرد، افزود: امروز با توانمندی جوانان کشور موفقیت‌های بسیاری کسب کرده‌ایم و با توانایی این جوانان در هفته آینده ناوشکن کاملا بومی سهند با ظرفیت بالاتری از جماران و همچنین اولین زیردریایی ساخت جوانان ایرانی(زیردریایی فاتح) رونمایی خواهد شد که دشمن را غافلگیر خواهد کرد.
امیر خانزادی در ادامه با بیان اینکه در زمان دفاع مقدس ۱۰ هزار فروند کشتی اسکورت شد، خاطرنشان کرد: در طول دفاع مقدس علاوه بر اسکورت کشتی‌های نفتکش ایرانی توانستیم خطوط مواصلاتی دشمن را قطع کنیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش یادآور شد: در طول دفاع مقدس با توجه به اینکه اقتصاد ما بر پایه نفت بود، هیچ‌گونه مشکلی نداشتیم.
دریادار خانزادی ادامه داد: در زمانی که جنگ به اوج خود رسید، برای قطع وابستگی، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) در نوشهر افتتاح شد. این دانشگاه افرادی را تربیت می‌کند که امروز در رده‌های نیروی دریایی در حال فعالیت هستند.
فرمانده نداجا اضافه کرد: در دهه ۷۰ و بعد از دفاع مقدس اولین زیردریایی‌ها وارد کشور و موجب شد که فرهنگ بکارگیری زیردریایی وارد کشور شود.
وی افزود: در آن زمان سرآغاز ساخت زیردریایی در کشور ما بود و جوانان ما با دانش، تخصص، آگاهی، توانایی و فناوری‌های موجود در کشور به بلوغ و خودباوری رسیدند و توانستند در این حوزه وارد شوند. خوشبختانه با توانمندی جوانان کشور توانستیم زیردریایی کلاس سبک «غدیر» را بسازیم و به نیروی دریایی ملحق کنیم. هفته آینده نیز یک فروند زیردریایی کلاس سبک به ناوگان نیروی دریایی جنوب ملحق خواهد شد.
امیر خانزادی افزود: امروز امنیت در دریای خزر برقرار است و ناو‌ها، کشتی‌ها و ناوشکن‌های ساخته شده در کشور، در این آب‌ها حضور دارند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: توانمندی‌های دفاعی برای کشور ما آن‌قدر اهمیت دارد که برای افتتاح ناوشکن «جماران» در سال ۸۸ مقام معظم رهبری حضور پیدا کردند.
وی با بیان اینکه امروز در حوزه ساخت تجهیزات دفاعی و نظامی هیچگونه وابستگی نداریم، عنوان کرد: این توانمندی به برکت انقلاب اسلامی است. امروز ما با حضور در خلیج عدن، تنگه هرمز و دریای خزر توانمندی جمهوری اسلامی ایران را به دنیا معرفی می‌کنیم.
دریادار خانزادی ادامه داد: امروز برای برقراری امنیت در دریا‌ها و خطوط آبی جمهوری اسلامی ایران بخصوص در اقیانوس هند نیازمند کمک هیچ کشوری نیستیم و نیروی دریایی ارتش آمادگی مقابله با هرگونه تهدیدی را دارد.
فرمانده نداجا گفت: امروز به خودکفایی رسیده‌ایم و می‌توانیم تجهیزات دفاعی و نظامی کشورمان را به تمامی جهان صادر کنیم.
وی تصریح کرد: امروز نیروی دریایی نقش‌های بسیاری در عرصه‌های نظامی، سیاسی، پلیس دریا، مقابله با دزدان دریایی و مردم‌یاری دارد و آماده کمک‌رسانی به مردم است.

نظر شما