شناسهٔ خبر: 29500039 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

خادمی مطرح کرد

کنترل مصرف بنزین با بازگشت کارت سوخت

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز،‌ هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس و نماینده ایذه و باغملک درباره بازگشت کارت سوخت به جایگاه‌های بنزین گفت: به دلیل افزایش نرخ ارز و نوسانات اقتصادی شاهد افزایش قاچاق سوخت و بویژه بنزین و گازوئیل به کشورهای همسایه بودیم که بازگشت کارت سوخت شخصی و استفاده از آن در جایگاه‌های می‌تواند در مصرف انرژی و کنترل قاچاق و حتی کاهش فرآورده‌های انرژی موثر باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه با حذف کارت سوخت در جایگاه‌ها توسط دولت افزایش مصرف بنزین و قاچاق سوخت به کشورهای همسایه افزایش یافته بود از این اقدام اقدام کرد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه این کمیسیون در جلسات خود موضوع بازگشت کارت سوخت را بررسی کرده است اظهار داشت: منتظر اجرایی شدن این اقدام از سوی دولت و تغییر نحوه مصرف مردم از حام‌های انرژی هستیم.

وی درباره احتمال ۲ نرخی شدن بنزین خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی صلاح بر انجام این کار نیست البته به نظر می‌رسد دولت هم بنای این کار را حداقل برای سالجاری ندارد و شاید در سال آینده چنین رویکردی داشته باشد ضمن اینکه کاهش و یا افزایش نرخ ارز هم می‌تواند در این خصوص تاثیرگذار باشد.

خادمی تصریح کرد: ما بر این باور هستیم که با بازگشت کارت سوخت به جایگاه بنزین رویکرد مردم در نحوه استفاده از انرژی تغییر پیدا خواهد کرد و بسترهای لازم نیز در جهت مقابل با قاچاق سوخت که در ماه‎های اخیر با آن مواجه بودیم کاهش چشمگیری خواهد داشت.

منبع:فارس

نظر شما