شناسهٔ خبر: 29499925 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نویسنده کتاب «مریم حامل روح خدا»:

کانون های مساجد نقش مهمی در ارتقا سرانه مطالعه دارند

نویسنده کتاب «مریم حامل روح خدا» و عضو کانون فرهنگی هنری کوثر اسفرورین گفت: کانون های مساجد با ایجاد کتابخانه ها، برنامه های تشویقی و مسابقات کتابخوانی می تواند نقش مهمی در ارتقا سرانه مطالعه داشته باشند.

صاحب‌خبر -

«عمران رحیمی فر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین بیان کرد: برای ارتقا سطح مطالعه و کتابخوانی در جامعه دستگاهای فرهنگی باید  اقداماتی را در این حوزه داشته باشند که یکی از این اقدامات معرفی هرچه بیشتر اندیشمندان، نویسندگان و فعالان حوزه کتاب به جوانان و نوجوانان است.

 

 

نویسنده کتاب «مریم حامل روح خدا» و عضو کانون فرهنگی هنری کوثر اسفرورین ادامه داد: دستگاه های فرهنگی باید اهمیت بیشتری به کسانی که در حوزه کتاب برمی دارند، دهند که البته بزرگداشت هایی برای نویسندگان و فعالان حوزه کتاب برگزار می شود که این امر کافی نیست.

 

وی عنوان کرد: در جامعه ما فوتبالیست و هنرپیشه بیشتر مورد توجه جوانان هستند و نسبت به آنها شناخت دارند ولی اندیشمندان بزرگ ما نظیر استاد محمد تقی جعفری، علامه طباطبایی و غیره با وجود  اهمیتی که در فکر و اندیشه ما دارند ولی چندان مورد شناخت جوانان نیستند.

 

رحیمی فر تأکید کرد: بنابراین دستگاه های فرهنگی و ذی ربط باید اهتمام بیشتری در این حوزه داشته باشند و برای افراد دارای اثر، کتاب و موثر در فکر و اندیشه بزرگداشت گرفته شود و این افراد هرچه بیشتر به جامعه معرفی شوند و جوانان هم وقتی مشاهده کنند افرادی که در پی فکر و اندیشه و اهل مطالعه هستند، مورد توجه و تشویق قرار می گیرند آنها هم به کتاب و کتابخوانی سوق می یابند.

 

وی با اشاره به کتاب مریم حامل روح خدا اعلام کرد: این کتاب نتیجه یکسال تحقیق و بررسی در آثارمختلف به زبان های عربی فارسی و انگیسی است و بسیاری از بزرگان هستند که کتاب هایی نوشتند که حاصل سال ها تحقیق و پژوهش است که این بزرگان باید هرچه بیشتر به نسل امروز معرفی شوند که این امر خود الگوسازی است.

 

نویسنده کتاب «مریم حامل روح خدا» و عضو کانون فرهنگی هنری کوثر اسفرورین با اشاره به نقش کانون های مساجد در افزایش سرانه مطالعه اظهار کرد: کانون ها با ایجاد کتابخانه ها و برنامه های تشویقی و مسابقات کتابخوانی می توانند در این حوزه نقش داشته باشند و در این خصوص باید جوایزی خوبی داده شود تا جوانان و نوجوانان علاقمند به کتاب شوند و در واقع در ابتدای امر باید مشوق هایی داشته باشیم تا جوانان و نوجوانان به این سمت سوق یابند.

 

وی در خصوص علل پایین بودن سرانه مطالعه یادآور شد: یکی از مسائلی که وجود دارد این است که جوانان و نوجوانان علاقمند هستند به جای مطالعه پای تلویزین نشسته و یا در شبکه های اجتماعی فعالیت کنند و این تصور وجود دارد مطالبی که در کانال ها مشاهده می کنند در واقع مطالعه بوده ولی برخی از این مطالب پخته و عمیق نیستند.

 

نظر شما