شناسهٔ خبر: 29499882 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

صندوق نجات کودکان گزارش داد

مرگ ۸۵ هزار کودک یمنی بر اثر سوءتغذیه/ائتلاف عربستان به مدت بیش از یک سال تمامی گذرگاه‌های یمن را مسدود کرده است

خبرگزاری میزان- صندوق نجات کودکان طی گزارشی اعلام کرد که احتمالا از زمان آغاز جنگ در یمن تاکنون ۸۵ هزار کودک یمنی در اثر سوءتغذیه جان خود را از دست داده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، صندوق نجات کودکان طی گزارشی اعلام کرد که احتمالا از زمان آغاز جنگ در یمن تاکنون ۸۵ هزار کودک یمنی در اثر سوءتغذیه جان خود را از دست داده‌اند.

گزارش‌های جدید حاکی از آن است که احتمالا ده‌ها هزار کودک یمنی از زمان آغاز جنگ یمن بر اثر سوء تغذیه جان خود را از دست داده‌اند.

«تامر کیرولوس» نماینده یمن در صندوق بین‌المللی نجات کودکان می‌گوید: ما از این وحشت‌زده هستیم که شاید ۸۵ هزار کودک یمنی از آغاز جنگ بر اثر گرسنگی جان خود را از دست داده باشند. در ازای هر کودک یمنی که بر اثر بمباران‌ها کشته می‌شود ده‌ها کودک بر اثر سوء تغذیه جان خود را از دست می‌دهند و تمام این مسئله قابل پیشگیری است..

بر اساس گزارش سازمان ملل شمار کودکانی که در حال حاضر دچار سوء تغذیه هستند احتمالا به ۴۰۰ هزار نفر می‌رسد که فاجعه‌بارترین گرسنگی شدید در سال جاری به شمار می‌رود و این آمار در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۵ هزار نفر بوده است.

گزارش جدید این نهاد بین‌المللی حاکی از آن است که موانع ایجاد شده از سوی ائتلاف متجاوز عربستان و ایجاد وقفه در توزیع مواد غذایی و تجهیزات موجب ایجاد بحران در یمن شده است.

«ژولیت توما»، رئیس ارتباطات یونیسف نیز در این باره به شبکه خبری «سی‌بی‌اس» می‌گوید: در حال حاضر ۴۰۰ هزار کودک زیر ۵ سال در یمن دچار سوء تغذیه شدید هستند که هر روزه احتمال مرگ این کودکان وجود دارد.

صندوق نجات کودکان در گزارش روز سه‌شنبه خود می‌گوید: ما به طور ناراحت‌کننده‌ای شاهد افزایش حملات هوایی در یمن و بندر الحدیده بوده‌ایم. برای بیش از یک سال ائتلاف عربستان تمامی دسترسی‌ها به یمن را بسته و ارتباط این کشور با تمامی جهان را عملا قطع کرده است.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما