شناسهٔ خبر: 29499321 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آئین‌نامه‌های آموزشی کشور نیاز به اصلاح دارند

گروه فرهنگی ـ یک مدرس دانشگاه پیام نور همدان با بیان اینکه یکی از استکبار‌های عصر حاضر استکبار علمی است که بر کشور ما نیز سایه افکنده است، اظهار کرد: باید آئین‌نامه‌های آموزشی کشور اصلاح شود درست نیست پس از گذشت ۴۰ سال از شکل‌گیری انقلاب اسلامی، آئین‌نامه‌های آموزشی این کشور همچنان بر اساس کشور‌های غربی پیش رود.

صاحب‌خبر -

** افزایش آمار مقالاتisi  اساتید استکبار علمی است

حجت‌الاسلام احمد حسین‌فلاحی، عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: در قرآن کریم، یکی از مباحث مهم در اصالت انبیا مبارزه با مستکبران زمان خود بوده است.
وی افزود: یکی از رسالت‌های مهم انبیا الهی نجات بشریت از ظلم و ستم مستکبرین زمان خود بوده است، استکبار‌ستیزی نه تنها در زمان پیامبران خدا بلکه در طول تاریخ ایران به علت حکومت غاصبانه بسیاری از پادشاهان بر مردم نیز به وفور به چشم می‌خورد.
‌فلاحی اضافه کرد: در احادیث و روایات نیز همواره به استکبارستیزی و مبارزه با ظلم و جور تاکید شده است که نمونه‌ای از آن سخنان گوهربار حضرت علی(ع) به فرزندان خود در جهت پیروی از حق و مظلوم و مبارزه با باطل و مستکبر بوده است.
این مدرس دانشگاه با بیان اینکه حاکمان بنی‌امیه و بنی‌عباس همواره مستکبرین زمان بوده‌اند بیان کرد: در سیره ائمه اطهار(ع) و اهل بیت(ع) همواره توجه و دفاع از حق مظلوم و مبارزه با مستکبرین زمان خود به چشم می‌خورد.
وی عنوان کرد: ترجیح منافع شخصی به منافع عموم مردم، تحقیر ملت‌ها، مظلوم‌کشی و به استعمار کشیدن کشور‌ها زیر پرچم خود، تزویر در قالب گرفتن چهره دفاع از مظلوم اما انجام جنایت‌های بسیار وحشتناک جهت به سلطه درآوردن برخی حکومت‌ها و کشور‌ها از جمله شاخصه‌های استکبارستیزی است.
‌فلاحی با اشاره به اینکه بهانه‌تراشی جهت حضور و بهبود بخش‌های مختلف یک کشور از دیگر شاخصه‌های استکبارستیزی است، عنوان کرد: کشور‌های مستکبر با ورود در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و ... ایده‌های استکباری خود را به کشور هدف وارد می‌کنند.
این مدرس دانشگاه با بیان اینکه یکی از استکبار‌های عصر حاضر استکبار علمی است که بر کشور ما نیز سایه افکنده است اظهار کرد: باید آئین‌نامه‌های آموزشی کشور اصلاح شود درست نیست پس از گذشت 40 سال از شکل‌گیری انقلاب اسلامی، آئین‌نامه‌های آموزشی این کشور همچنان بر اساس کشور‌های غربی پیش رود.
وی گفت: متأسفانه اکنون افزایش آمار چاپ مقالات اساتید دانشگاه‌ها در مجلات کشو‌رهای غربی(isi) با ترفیع درجه علمی استاد همراه است که این خود باعث افزایش حقوق شخص و در عوض کاهش موظفی یا تأثیر گذاری کمتر در دانشگاه همراه است که این همان استکبار علمی است.
انتهای پیام

نظر شما