شناسهٔ خبر: 29499268 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

170 میلیاردریال برای اجرای طرح کلید به کلید در خرم آباد نیاز است

خرم آباد ایرنا - مدیرکل راه وشهرسازی لرستان گفت: اجرای طرح کلید به کلید و انتقال ساکنان یکی از محلات محروم خرم آباد به سایت مسکن مهر 170 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

صاحب‌خبر -

رضا خالقی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در یک طرح مصوب قرار شد 314 واحد مسکونی در یکی از مناطق ناکارامد خرم آباد با واحدهای مسکن مهر تعویض شود.
وی اظهار داشت: در این راستا مقرر شده بدون دریافت هیچگونه مبلغی از ساکنان فعلی این واحدها، این افراد به سایت های مسکن مهر منتقل شوند که با توجه به اینکه ارزش سازه های مسکن مهر از منازل مستقر در این بافت های ناکارامد بیشتر است، باید 170 میلیارد ریال مابه التفاوت تعویض و جابجایی ساکنان تامین شود.
وی افزود: با توجه به اینکه قرار نیست مبلغی از ساکنان 314 واحد مسکونی گرفته شود، درخواست اعتبار مورد نیاز به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده تا برای تامین آن چاره اندیشی و سپس نسبت به جابجایی این افراد اقدام شود.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع بازآفرینی شهری، به تازگی 40 هزار میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی برای این مهم اختصاص یافته است.
خالقی تصریح کرد: شرط تخصیص این مبلغ برای استان ها تهیه و ارائه برنامه اقدام مشترک است.
وی گفت: در این راستا دستگاه های مرتبط با طرح بازآفرینی همچون شهرداری ها و ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید برنامه های مشترک خود را در این حوزه به صورت مدون و کارشناسی ارائه کنند تا نسبت به جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی اقدام موثری صورت گیرد.
وی اضافه کرد: امسال 100میلیارد ریال برنامه برای بازآفرینی شهری در لرستان تعریف شده که تاکنون این رقم ابلاغ نشده اما اجرای آن نیز متوقف نیست و پیمانکار 6 طرح بازآفرینی شهری با انجام مناقصه انتخاب شده و انتظار می رود تا پایان امسال عملیات اجرایی این طرح ها اغاز شود.
خالقی نقش مردم در طرح بازآفرینی را بسیار موثر دانست و گفت: دولت نمی تواند این مهم را بدون رضایت و همکاری مردم اجرایی کند بنابراین بازآفرینی باید به صورت تدریجی و مشارکتی در شهرها اجرا شود.
350 هزار نفر معادل 20 درصد جمعیت استان لرستان زیرپوشش طرح بازآفرینی قرار می گیرد.
2 هزار و 131 هکتار بافت ناکارآمد (فرسوده ) با 181 هزار نفر ساکن در لرستان وجود دارد و طرح بازآفرینی در 3 محور اقتصادی اجتماعی و کالبدی ئ در مجموع با هدف بهبود و ارتقا کیفیت زندگی در ابعاد مختلف اجرا می شود.
در اجرای بازآفرینی بافت های ناکارآمد شهرهای خرم آباد، بروجرد و دورود مطالعات مصوب داشتند و امسال نیز شهرهای الیگودرز و کوهدشت به آنها اضافه شد.
7269/6060

نظر شما