شناسهٔ خبر: 29499168 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

لبخند خدا به روی بیماران دیالیزی زنجان

در آخرین روز از هفته حمایت از بیماران کلیوی، در همایش لبخند خدا ۲، مجهزترین مرکز دیالیز خیرساز در استان زنجان به بهره برداری رسید و مراسم تجلیل از خیرین و جشن گلریزان برگزار گردید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، همایش لبخند خدا 2 با محوریت بهره برداری از مجهزترین مرکز دیالیز خیرساز در روز (29 آبان) در ساختمان انجمن حمایت از بیماران کلیوی، با حضور مسوولین کشوری و استانی برگزار گردید.

 

شادنوش، مسوول امور پیوند اعضا وزارت بهداشت کشور در این همایش گفت: بخش پیوند عضو در زنجان از سال 94 شروع به کار کرده است اما با وجود 790 بیمار منتظر پیوند، فقط 16 مورد پیوند در استان انجام گرفته است. به همین دلیل از عموم مردم دعوت می کنیم که برای تهیه کارت اهدا عضو اقدام کنند.و الگوی جدیدی را در حوزه سلامت ایجاد نمایند.

 

 

محمدرضا طهماسبی، مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان هم در سخنانی گفت: این مجموعه در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع و با زیربنای 4 هزار متر مربع در پنج طبقه با کمک خیرین ساخته شده است. و تمام خدمات درمانی و آموزشی به صورت مجتمع در این مکان ارائه می گردد.

 

وی گفت: دو هدف اصلی در دستور کار انجمن قرار دارد. که هدف اول رفع مسائل و مشکلات درمان بیماران و هدف دوم با توجه به افزایش مبتلایان به این بیماری، غربالگری و تقویت برنامه های آموزشی در راستای پیشگیری از ابتلا می باشد.

 

طهماسبی ادامه داد: در هنگام ساخت این مجموعه، ساخت بخش دیالیز در الویت کار ما قرار داشت. که این بخش در مساحت 850 مترمربع در سال 95 ساخته شد و امروز مورد بهره برداری رسمی قرار می گیرد. و برای ساخت بخش کلینیک و آزمایشگاه به مبلغ 1 میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان که در این مراسم حضور داشت اعلام کرد: انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان با کمک خیرین توانسته است، 30 دستگاه دیالیز استاندارد با بالاترین کیفیت را وارد چرخه خدمات رسانی به بیماران نماید.

 

قزلباش گفت: تا امروز در زنجان نسبت دستگاه دیالیز به بیمار چهارو هشت دهم بود اما با این اتفاق بزرگ این آمار به سه و نه دهم کاهش خواهد یافت. و وضعیت بهتری را فراهم خواهد کرد.

 

این مقام مسوول ادامه داد: یکی از وظایفی که مورد تاکید وزارت بهداشت می باشد، حفاظت مالی از بیماران در کنار حفظ و ارتقا سلامت مردم است و این جمله به این معناست که پرداختی جیب بیمار و بار مالی آنها نباید افزایش پیدا نماید

 

در پایان این مراسم بخش دیالیز به بهره برداری رسمی رسید و از خیرین تجلیل و مراسم گلریزان برگزار گردید./

نظر شما