شناسهٔ خبر: 29499167 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران خبر داد

رشد ۱۵ تا ۲۰ درصدی شمار مبتلایان به بیماری‌های حاد کلیوی در کشور

به گفته‌ی مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران گفت: کشور ما با رشد ۱۵ تا ۲۰ درصدی شمار مبتلایان به بیماری‌های حاد کلیوی رو به رو است، یعنی از هر ۴ نفر، ۱ نفر مستعد به بیماری کلیوی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، داریوش آرمان، که در مراسم بهره برداری رسمی از مجهزترین مرکز دیالیز خیرساز در استان زنجان حضور داشت گفت: بیماران دیالیزی، رنجورترین بیماران هستند.

 

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران گفت: ما امروز  با رشد 15 تا 20 درصدی شمار مبتلایان به بیماری های حاد کلیوی رو به رو هستیم . یعنی از هر 4 نفر، 1 نفر مستعد ابتلا به بیماری کلیوی می باشد  که باید کنترل ها و پیشگیری های لازم در این زمینه صورت گیرد.

 

 

آرمان ادامه داد: حدود 70 درصد علت ابتلا به بیماری های کلیوی در کشور ما دیابت و فشار خون  و یا پیش دیابت می باشد. و 25 میلیون نفر در ایران درگیر بیماری فشار خون و دیابت می باشند که کلیه ها اولین بخشی هستند که در این بیماری ها درگیر می شوند.

 

 

وی ادامه داد: راه اندازی هر تخت دیالیز هزینه ای بین یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دارد. شیب ابتلا به این بیماری ها در کشور ما رو به صعود است و این موضوع ناشی از اصول تغذیه نامناسب و جدی نگرفتن فشار خون و دیابت می  باشد.

 

 

آرمان گفت: در کشور 120 هزار بیمار دچار به، نارسایی حاد کلیوی، دیالیزی و پیوندی در کشور وجود دارد که از طریق درمان دارویی تحت پوشش هستند. و هزینه دیالیز در کشور ما روزانه حدود 10 میلیارد تومان می باشد. پس همه ما باید با برقراری مراکز غربالگری به فکر سلامت تک تک آحاد جامعه باشیم.

نظر شما