شناسهٔ خبر: 29498924 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گراهام: بن سلمان به عاملی بسیار مضر برای رابطه با آمریکا تبدیل شده

لیندسی گراهام، سناتور ارشد جمهوری‌خواه آمریکا گفت رفتار، ولیعهد سعودی نشان داده که او احترامی به رابطه با آمریکا نمی‌گذارد و به عاملی بسیار مضر برای این رابطه تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

گراهام: بن سلمان به عاملی بسیار مضر برای رابطه با آمریکا تبدیل شدهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، لیندسی گراهام، سناتور ارشد جمهوری‌خواه آمریکا گفت رفتار، ولیعهد سعودی نشان داده که او احترامی به رابطه با آمریکا نمی‌گذارد و به عاملی بسیار مضر برای این رابطه تبدیل شده است.

لیندسی گراهام گفت که حمایت دو حزبی در کنگره آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدی علیه عربستان سعودی به خاطر قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود در کنسولگری این کشور در استانبول ترکیه وجود دارد، این اقدام وحشیانه تمام معیار‌های مدنی را نقض کرده است.

سناتور ارشد جمهوری‌خواه آمریکا در توئیتر نوشت: «به سود منافع امنیت ملی ما نیست که از قتل فجیع آقای جمال خاشقجی چشم‌پوشی کنیم. به زودی شاهد حمایت‌های قوی دو حزب دموکرات و جمهوری خواه از اعمال تحریم‌های جدی آمریکا علیه عربستان خواهیم بود.»

گراهام گفت این تحریم‌ها باید برخی از اعضای خاندان پادشاهی عربستان را که در ماجرای قتل خاشقجی دست داشته اند شامل شود.

این سناتور ارشد آمریکایی افزود: «با اینکه عربستان سعودی یک متحد استراتژیک برای آمریکا است، اما رفتار محمد بن سلمان  ولیعهد سعودی در موضوعات مختلف، نشان داده که او احترامی به رابطه با آمریکا نمی‌گذارد و از نظر من او به عاملی بسیار مضر برای این رابطه تبدیل شده است.»

سناتور آمریکایی گفت: «از لزوم مدارا با بازیگران بد در عرصه سیاسی و شرایط نامطلوب بین‌المللی آگاه هستم، اما وقتی که ما ندای اخلاق‌مدارانه خود را از دست بدهیم، قوی‌ترین دارایی خود را از دست داده‌ایم.»

انتهای پیام/

سناتور آمریکایی خواستار تحریم خاندان حاکمیتی عربستان شد

نظر شما