شناسهٔ خبر: 29498817 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

۲۶ مرکز درمان سرپایی اعتیاد در استان بوشهر داریم

بوشهر - قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۲۶ مرکز درمان سرپایی اعتیاد در سطح استان بوشهر داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر عزیزنژاد عصر سه‌شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر اظهار داشت: مقابله و مبارزه با مواد مخدر نیازمند همکاری و مشارکت همه نهادها است.

وی با بیان اینکه در شش ماه اول امسال سه جلسه کمیسیون برگزار کردیم خاطرنشان کرد: دو تا از مراکز درمان به خاطر تخلف تعطیل شده‌اند و بعضی از مراکز درخواست جابه جایی دارند.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: طبق آمار، ۵۲۶ نفر مراجعه جدید در شش ماه اول امسال ثبت شده و تحت درمان اعتیاد سرپایی قرار گرفته‌اند و سه هزار و ۲۲۱ نفر نیز پرونده فعال نیز وجود دارد.

وی اظهار داشت: از ۱۸۸ میلیون اعتبار در نظر گرفته شده دانشگاه علوم پزشکی، ۵۳ میلیون آن در راستای درمان رایگان اعتیاد مادران برای بیمارستان است.

معاون تربیت و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر در این جلسه اظهار داشت: دانش آموزان به‌عنوان بزرگ‌ترین جامعه هدف در موضوع پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر هستند.

حسن قلندری اظهار داشت: نظام آموزش و پرورش و شناخت خانواده‌ها نسبت به این موضوع می‌توانند بیشترین تأثیر را داشته باشند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح آموزش و پرورش مهمترین اولویت است، یادآور شد: در این طرح تمامی دانش آموزان تحت پوشش پیشگیری از مواد مخدر قرار می‌گیرد و ارتباط والدین با انجمن اولیا و مربیان و کارشناسان ما بیشتر می‌شود و والدین آموزش‌های لازم در زمینه‌های ناهنجاری‌های مصرف مواد مخدر را دریافت خواهند کرد.

نظر شما