شناسهٔ خبر: 29498756 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک اپتومتریست:

عینک‌ نامناسب حالت چشم را تغییر می‌دهد

نمایندگی یزد

یک اپتومتریست با اشاره به این‌که محدود شدن میدان دید، ماهیچه‌های چشمی را کوچک می‌کند، گفت: عینک‌های نامناسب حالت چشم را تغییر می‌دهند.

صاحب‌خبر -

نجمه السادات پورنجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به این‌که استفاده از عینک‌های طبی هیچگاه منجر به گودی اطراف چشم نمی‌شود، اظهار کرد: در بسیاری از موارد افراد فکر می‌کنند استفاده از عینک‌های طبی باعث گودی در اطراف چشم می‌شود اما تجربه اپتومتریست‌ها صحت این موضوع را تایید نمی‌کند.

وی با بیان این‌که تیرگی در اطراف چشم باعث می‌شود افراد فکر کنند چشم گود رفته‌ است، افزود: آنزیم‌های کبدی نقش موثری بر روی تیرگی اطراف چشم دارند که باید با انجام آزمایشات لازم این مشکل را رفع شود.

این اپتومتریست با بیان این‌که محدود شدن مرکز دید به مرکز عینک که ناشی از افزایش نمره چشم است یکی از آسیب‌های چشمی به شمار می‌رود، گفت: افرادی که از عینک‌های کوچک استفاده می‌کنند به دلیل محدود شدن میدان دید و عدم تحرک ماهیچه‌های چشمی دچار تغییر حالت در اطراف چشم‌های خود می‌شوند.

پورنجفی تصریح کرد: ماهیچه‌های اطراف چشم وظیفه حرکت چشم را برعهده دارند و نباید ثابت بمانند، اگر این ماهیچه‌ها در راستای وظیفه خود بکار گرفته نشوند علاوه بر ضعیف و تنبل شدن، کوچک‌تر نیز می‌شوند.

این مسئول  خاطرنشان کرد: استفاده از عینک‌های کوچک منجر به تغییر حالت چشم شده و ضروری است افراد از عینک‌های بزرگتر استفاده کنند.
انتهای پیام

نظر شما