شناسهٔ خبر: 29498630 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مدیر مجموعه دنیای کتاب:

پیوند عمیق خانواده ها با کتاب، نشانه بارز رشد فرهنگی جامعه است

حوزه/ مدیر مجموعه دنیای کتاب و مدیر انتشارات کومه گفت: بی شک پیوند عمیق خانواده ها با کتاب یکی از نشانه های بارز رشد فرهنگی جامعه است.

صاحب‌خبر -

حسین قوامیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به هفته کتاب و کتاب خوانی و اجرای طرح های متنوع مرتبط با این عرصه در سطح جامعه اظهار داشت: هفته کتاب و کتاب خوانی و اجرای طرح تخفیف پاییزه در این ایام، فرصت بسیار خوبی است که مردم و خانواده ها بار دیگر با توجه به تسهیلاتی که در زمینه خرید کتاب در نظر گرفته شده، با این یار مهربان ارتباط بیشتری برقرار کنند.

وی افزود: در راستای توسعه و رشد فرهنگی یک جامعه و رفع معضلات و آسیب ها، لزوم ارتباط افراد و خانواده ها با مقوله کتاب و کتاب خوانی یک اصل بسیار مهم و کلیدی به شمار می رود و از این رو یکی از روزهای این هفته به نام "کتاب ، خانواده و آسیب های اجتماعی" نامیده شده است.

این ناشر قمی همچنین گفت: ما در مجموعه دنیای کتاب به این مساله اهمیت خاصی داده ایم چه آن که علاوه بر قرار دادن بخش های مختلف ویژه سنین مختلف اعضای یک خانواده، به طور خاص بخش کودک و نوجوان را به طور مضاعف مورد توجه قرار داده ایم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در مجموع 50 هزار عنوان کتاب در این مجموعه در معرض دید عموم علاقه مندان قرار دارد که از این تعداد بیش از 5 هزار عنوان آن مربوط به کتاب کودک است.

قوامیان همچنین بیان داشت: یکی از زمینه هایی که می تواند باعث علاقه مندی بیشتر مردم و خانواده ها به کتاب خوانی و ترویج فرهنگ مطالعه شود این است که در کتاب فروشی ها زمینه و شرایطی فراهم باشد که افراد بتوانند در همان مکان دست کم بخشی از کتاب را تورق کرده و مطالعه کنند و به همین خاطر ما در این مجموعه این شرابط را به خوبی فراهم آورده ایم.

وی یادآور شد: از دیگر عوامل موثر در این راستا، برگزاری نشست هایی تحت عنوان معرفی یا نقد کتاب با حضور نویسندگان شاخص و اقشار فرهیخته و صاحب نفوذ است که در این خصوص مجموعه دنیای کتاب در مدت حدود هشت ماهی که از زمان آغاز به کار آن می گذرد، میزبان نشست های متعددی با حضور اساتید و نویسندگان مطرح و محبوب همچون رضا امیرخانی، مصطفی رحماندوست، مصطفی مستور و دیگران بوده است که انصافاً با استقبال بسیار خوب کتاب خوانان به خصوص نسل جوان همراه بوده است.

۳۱۳/۸

 

نظر شما