شناسهٔ خبر: 29498366 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

رفعتی:

داور قطری دو پنالتی برای ایران نگرفت

منبع: فارس

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت:‌ داور قطری دو پنالتی برای ایران در بازی با ونزوئلا اعلام نکرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، داود رفعتی در مورد نحوه قضاوت عبدالرحمن جاسم در بازی دوستانه ایران و ونزوئلا گفت:‌ داور در نیمه دوم مسابقه عملکرد ضعیفی داشت تصمیماتی گرفت که اشتباه بود. اولین تصمیم اشتباه او در صحنه‌ای بود که به سود ایران اعلام پنالتی کرد او ابتدا این پنالتی را درست تشخیص داد اما با مراجعه به کمکم داور ویدیویی مرتکب اشتباه شد و پنالتی را برگرداند.

وی افزود: بازیکن ونزوئلا هم با پا به طارمی ضربه زد و هم با دست او را هل داد البته بازیکن ایران هم کمی بزرگنمایی کرد اما برگرداندن پنالتی عجیب بود.

در همین زمینه ببینید:

فیلم/ ویدئو چک پنالتی ایران برابر ونزوئلا را سوزاند

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال افزود: در یک صحنه دیگر در تصاویر تلویزیونی دیدیم که توپ کاملاً به دست بازیکن ونزوئلا برخورد کرد که آن هم یک پنالتی صددرصد بود اما باز هم داور این پنالتی را اعلام نکرد. همچنین دو دروازه‌بان لباس یکرنگی برتن داشتند که داور نباید اجازه می‌داد چنین اتفاقی رخ بدهد.

وی در مورد اینکه مگر در بازی‌های دوستانه از کمک داور ویدیویی(VAR) استفاده می‌شود گفت: برای این بازی با ما هماهنگ شد و قطری‌ها اعلام کردند می‌خواهند از کمک داور ویدیویی استفاده کنند که از طریق روابط بین‌الملل به آنها اطلاع دادیم در صورت موافقت کی‌روش و تیم ملی ما با این مسئله مخالفتی نداریم. بنابراین خود کی‌روش هم در جریان این نحوه قضاوت بود.

رفعتی در مورد اینکه اشتباه داور با استفاده از کمک داوران ویدیویی خیلی تعجب‌برانگیز است، گفت: خیلی از داوران تجربه زیادی در استفاده از این تکنولوژی ندارند.

نظر شما