شناسهٔ خبر: 29498278 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

ایرانشهر

امروز در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نظیر تهران، قزوین، اراک، کرج، قم و اصفهان با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا مواجه هستیم.

صاحب‌خبر -

آلودگی هوا در شهرهای صنعتی

امروز در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نظیر تهران، قزوین، اراک، کرج، قم و اصفهان با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا مواجه هستیم.

به گزارش فارس، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، روز چهارشنبه در برخی نقاط استان‌های هرمزگان، جزایر واقع در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز، غرب دریای عمان، برخی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد و در ارتفاعات خراسان رضوی برف پیش‌بینی می‌شود.

از روز پنج‌شنبه، سامانه بارشی فعالی از سمت شمال غرب وارد کشور شده و در این روز در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، دامنه‌های البرز غربی و از اواخر وقت در دامنه‌های البرز مرکزی بارش باران، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.آسمان تهران امروز کمی ابری همراه با غبار محلی، بعدازظهر افزایش ابر با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما در تهران ۱۵ و ۷ درجه خواهد بود.

آزادسازی 40 کیلومتر از سواحل خزر

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: در قالب طرح مطالعات یکپارچه نوار ساحلی در سه سال اخیر 120 سازه غیرمجاز قلع و قمع و 40 کیلومتر ساحل آزاد شد.

به گزارش فارس، محمدرضا الهیار با بیان اینکه دانش مهندسی بنادر، سواحل و سازه‌های دریایی جوان است، گفت: ایران با توجه به پتانسیل خوب خود در این حوزه چه توسط بخش خصوصی و چه توسط بخش دولتی رشد مناسبی داشته است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر دریانوردی تأکید کرد: در حوزه مهندسی سازه‌های دریایی رشد مناسبی داشته‌ایم، موقعیت‌مان مطلوب است از کشورهای منطقه جلوتر هستیم. او در پاسخ به سوالی مبنی بر دستاوردهای سازمان بنادر در حوزه مطالعات مدیریت یکپارچه سواحل گفت: طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی تنها طرح مدیریت سواحل در منطقه است که از اوایل دهه 80 آغاز شد و در سه مرحله به اجرا رسید که ادامه دارد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر دریانوردی با بیان اینکه این طرح به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسید، ‌گفت: مبنای طرح نقشه‌های یک‌ بیست و پنج‌هزارم بود، جانمایی از نظر پتانسیل‌های زیست‌محیطی موضوعات سیاسی و امنیتی مبنا قرار گرفت و مقرر شد دستگاه‌های اجرایی استان‌ها طرح را به صورت کلان اجرا کنند.

الهیار افزود: مطالعات پایلوت در هرمزگان آغاز شد، پدافند غیرعامل به آن اضافه شد و مناطق خاص مشخص شده‌اند، به عنوان مثال منطقه گردشگری تفکیک مشخص شده است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر دریانوردی ادامه داد: همچنین در قالب تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان جنگل‌ها و مراتع موضوع کاداستر مناطق ساحلی مطرح شد.

 

 

نظر شما