شناسهٔ خبر: 29498139 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

پایانی جذاب برای مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا

صاحب‌خبر -

مرحله گروهی اولین دوره رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا در حالی به پایان ‌رسید که در سطح اول یا همان لیگ A تکلیف هر ۴ سرگروه حاضر در نیمه‌نهایی و ۴ سقوط کرده به لیگ B مشخص شده است.
 به گزارش سایت نود، بازگشت جادویی هلند با استفاده از تعویض‌های رونالد کومان، تساوی منجر به صعود این تیم مقابل آلمان سقوط کرده و تکمیل شدن جمع ۴ تیمه نیمه‌نهایی اولین دوره لیگ ملت‌های اروپا را در پی داشت. جالب اینکه ۳ تیم نیمه‌نهایی یعنی هلند، انگلیس و سوئیس در گروه اول یورو ۹۶ کنار هم قرار داشتند و تنها پرتغال، میزبان مرحله نهایی رقابت‌ها جانشین اسکاتلند شده است.
وضعیت نهایی لیگ A
 در گروه اول لیگ A، هلند ۷ امتیازی صعود کرد، فرانسه قهرمان جهان با همین تعداد امتیاز دوم شد و آلمان ۲ امتیازی سقوط کرد. در گروه چهارم، انگلیس ۷ امتیازی جشن صعود کرد، اسپانیا ۶ امتیازی ماندنی شد و کرواسی نایب‌قهرمان دنیا با ۴ امتیاز  به یک سطح پایین‌تر نزول کرد. درگروه سوم، پرتغال با تساوی در زمین ایتالیا ۷ امتیازی شد و  جشن صعود گرفت. ایتالیای امیدوارکننده مانچینی با ۵ امتیاز در رده دوم ماند و از این گروه لهستان اخیرا ضعیف شده طعم تلخ سقوط را چشید. در گروه دوم هم سوئیس با بازگشت جادویی، شکست ۲ بر صفر را به برتری ۵ بر ۲ مقابل بلژیک تبدیل و صعود کرد. بلژيک دوم شد و سقوط از آن ایسلند شد.
 شرایط جذاب لیگ B
در لیگ B تنها وضعیت تیم صعود کننده از گروه دوم مشخص نشده است؛ جایی که روسیه و سوئد در بازی رودررو تکلیف را مشخص می‌کنند و ترکیه هم سقوطش را قطعی کرده است. در گروه اول اوکراین صعود و اسلواکی سقوط کرده و در گروه سوم، تیم راه یافته به سطح بالاتر، بوسنی نام دارد و ایرلند شمالی در دوره بعدی در لیگ C حضور خواهد داشت. در گروه چهارم هم دانمارک به یک سطح بالاتر رفته و جمهوری ایرلند سقوط را
 به جان خرید.
 سایرین 
در لیگ C، فنلاند از گروه دوم و نروژ از گروه سوم صعود کرده‌اند و استونی، اسلوونی و لیتوانی هم سقوط کرده‌اند. در لیگ D گرجستان، مقدونیه و بلاروس در دور بعدی در لیگ C حضور خواهند داشت.

نظر شما