شناسهٔ خبر: 29498080 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

سرقتی از خزانه بانک‌پاسارگاد انجام نشده است

 در پی انتشار مطلبی به نقل از رییس پلیس پایتخت با عنوان «دستگیری مسئول خزانه‌داری بانک پاسارگاد به علت سرقت» که در تاریخ 97.08.28 در روزنامه مردم‌سالاری منتشر شد بانک پاسارگاد جوابیه ای را به مردم‌سالاری ارسال کرده است که در این جوابیه آمده است، ضمن سپاس و تشکر از اقتدار و هوشیاری پلیس آگاهی نیروی انتظامی‌جمهوری‌‌اسلامی‌ایران که موجب دستگیری فرد خاطی در کشور ارمنستان شده‌است، به اطلاع می‌رساند؛ خبر سرقت از خزانه‌داری بانک‌پاسارگاد که به نقل از رییس محترم پلیس پایتخت در رسانه‌ها درج شده‌است، صحت ندارد. سرقت یاد شده از شرکتی صورت گرفته‌است که خدمات پول‌رسانی به دستگاه‌های خودپرداز خارج از شعبه‌ها را انجام می‌دهد و هیچ‌گونه ارتباطی با خزانه‌ی بانک‌پاسارگاد نداشته و فرد دستگیرشده نیز کارمند شرکت مذکور بوده ‌است.

آدم ربایی در دماوند با حضور به موقع پلیس
 نافرجام ماند

فرمانده انتظامی‌شرق استان تهران از وقوع یک مورد آدم ربایی نافرجام با حضور به موقع پلیس در دماوند خبر داد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی‌شرق استان تهران گفت، در پی کسب خبری مبنی بر یک مورد مزاحمت و اقدام به آدم ربایی حوالی ساعت 7 صبح در مقابل یک مدرسه دخترانه واقع در شهر دماوند بلافاصله عوامل انتظامی‌خود را به محل رساندند.وی افزود، ماموران به محض ورود در صحنه مشاهده کردند تعدادی مرد جوان با راننده یک سرویس مدرسه درگیر شده و قصد ربودن دختر 14 ساله ای را داشتند که با مداخله به موقع پلیس 4 نفر دستگیر و به کلانتری بخش رودهن انتقال داده شدند.سردار ناظری تصریح کرد، در تحقیقات پلیس مشخص شد این افراد به منظور انتقام جویی در پی اختلافات گذشته قصد این آدم ربایی را داشتند.فرمانده انتظامی‌شرق استان تهران خاطرنشان کرد، پرونده اولیه تشکیل و به همراه متهمان به مراجع قضائی ارسال شد.

کشفیاتی از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در البرز 

طی دو روز  گذشته، نیروی انتظامی‌البرز ۸۲ سارق که در قالب ۲۴ باند سرقت لوازم، محتویات و قطعات خودرو، کیف‌قاپ، سرقت از اماکن خصوصی، سرقت خودرو و سرقت از منازل فعالیت داشتند را دستگیر کرد. به گزارش ایسنا، از این سارقان ۱۰۵ دستگاه ضبط و پخش باند خودرو، ۵۲ دستگاه باطری، هفت دستگاه ال سی دی، هفت تخته فرش ابریشم، چندین حلقه لاستیک، ۲۰ دستگاه دوچرخه، بیش از ۱۰۰ دستگاه گوشی تلفن همراه، چند دستگاه لپ‌تاپ و دلار جعلی کشف شد.در اجرای این طرح ۴۰ دستگاه خودروی سرقتی از متهمان کشف شد. علاوه بر این طی این مدت ۴۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک از قاچاقچیان در این استان کشف شد.علاوه بر این روز گذشته ۳۰ اخلال‌گر بازار ارز و سکه نیز دستگیر و از آنها  ۲۴ هزار و ۴۸۴ دلار آمریکا، پنج هزار و ۴۵۰ یورو، یک هزار و ۱۰۴ دینار عراق، ۲هزار و ۸۰۰ لیر ترکیه و ۱۱۷ سکه تمام امامی‌کشف شد.  همچنین از متهمان ۲۰۰ میلیون ریال وجه نقد کشف و دستگاه‌های کارت خوان ضبط و چهار دستگاه خودرو توقیف شد.

مصدومیت 23 کارگر زن 
در واژگونی مینی‌بوس در ساری

سخنگوی اورژانس ۱۱۵ مازندران گفت، واژگونی مینی بوس در طبقده ساری ۲۴ مصدوم برجای گذاشت.زکریا اشکپور در گفت و گو با ایسنا افزود:  در ساعت 15 و 35 دقیقه روز دوشنبه خبر این حادثه به مرکز ارتباطات اورژانس مازندران اعلام شد و پس از آن آمبولانس‌های پایگاه‌های اورژانس ولوجا، سورک، لاریم، زاغمرز و دو دستگاه آمبولانس هلال احمر به محل حادثه واقع در منطقه طبقده اعزام شدند. سخنگوی اورژانس مازندران تصریح کرد، در این حادثه بر اثر واژگونی یک دستگاه مینی بوس به داخل کانال آب در حاشیه جاده اسلام آباد شهرستان میاندرود 23  کارگر زن و یک آقا زخمی‌شدند. وی افزود، پس از انجام اقدامات درمانی اولیه پیش بیمارستانی مصدومان به بیمارستان‌های ساری و نکا منتقل شدند. خوشبختانه در بین حادثه دیدگان مصدومی‌با حال وخیم گزارش نشده و این حادثه فوتی نداشته است.

جوان اردبیلی قربانی کری خوانی فوتبال شد

‌جوانی در اردبیل قربانی کری خوانی فوتبال شد و به دست دوستش به قتل رسید.‌به گزارش ایسنا، ناصر عتباتی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود، هفته گذشته فوت جوانی که به ظاهر بر اثر تصادف رانندگی روی داده بود گزارش شد، اما با بررسی‌های صورت گرفته در این زمینه مشخص شد که این حادثه جنایت بوده و موضوع قتل در میان است. وی یادآور شد: در تحقیقات انجام شده مشخص شد که دو دوست علاقه مند به فوتبال ابتدا در یکی از شبکه‌های مجازی درباره فوتبال و تیم مورد علاقه خود اقدام به کری خوانی کرده و با ادامه ماجرا در یکی از کوچه‌های شهر اردبیل با هم به صورت فیزیکی درگیر شده‌اند. به گفته دادستان اردبیل، درگیری اولیه این دو نفر با صدماتی بوسیله چاقو بوده و در نهایت قاتل با خودرو خود به دوست 30 ساله‌اش حمله ور شده و از روی او عبور می‌کند.عتباتی گفت، قاتل که پس از قتل متواری شده بود در یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی شناسایی شده و در نهایت خود را به ارگان‌های ذیربط معرفی و پس از تفهیم اتهام توسط بازپرس جنایی و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده است. همچنین دادستان عمومی‌و انقلاب اردبیل از پیگیری پرونده تخلف ۲ بانک عامل در استان اردبیل با همکاری اداره کل اطلاعات استان خبرداد.به گزارش   باشگاه خبرنگاران جوان، ‌سید ناصر عتباتی دادستان عمومی‌و انقلاباردبیل  گفت، با کشف تخلف دو بانک عامل در استان اردبیل با همکاری اداره کل اطلاعات استان اردبیل، ما پیگیر پرونده و روشن شدن ابعاد آن هستیم.عتباتی گفت، ما تلاش می‌کنیم تا افراد متخلفی که در پرونده دو بانک رفاه و ملت دست داشته‌اند را تحت تعقیب کیفری قرار داده و با صدور کیفرخواست مراحل بررسی بیشتر را انجام دهیم.وی گفت، در این پرونده متخلفین سعی داشتند تا با جعل اسناد و مهر اقدام به پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی کنند که با دقت نظر مراجع اطلاعاتی و قضایی افراد دخیل شناسایی شده و پرونده در دست بررسی است.دادستان عمومی‌و انقلاب اردبیل تصریح کرد، اطلاعات کامل‌تر را در مورد این پرونده بعد از جمع‌بندی اظهارات افراد دستگیر شده ارائه می‌دهیم و به هیچ وجه قصد کوتاه آمدن در رسیدگی سریع به این پرونده‌ها را نداریم.

وقوع حادثه‌ای مشکوک برای دختر و پسر جوان
 در فریدونکنار

رئیس اورژانس بیمارستان امام خمینی فریدونکنار از وقوع حادثه‌ای مشکوک برای یک پسر و دختر جوان در این شهرستان خبر داد.قاسم مجیدی در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: با تماسی که ساعت ۱۷ روز دوشنبه با اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) فریدونکنار گرفته شد گزارشی از یک حادثه در یک خانه مسکونی نزدیکی متل موج در خط پلاژ دریافت شد. رئیس اورژانس بیمارستان امام خمینی فریدونکنار تصریح کرد، پس از دریافت این گزارش، پرسنل اورژانس به محل حادثه اعزام شده که متاسفانه با پیکر بی جان پسری ۲۶ ساله به نام ف.د و همچنین پیکر نیمه جان دختری ۲۵ ساله به نام م.ص که دارای ضریب هوشیاری پایینی بود رو به رو شدند و مشخص شد که این افراد از اهالی شهرستان آمل بودند. وی با اشاره به اینکه در زمان رسیدن پرسنل اورژانس حدود دو ساعت از مرگ پسر جوان گذشته بود، یادآور شد، برای نجات جان دختر جوان اقدامات اولیه توسط پرسنل اورژانس صورت گرفت و برای تکمیل درمان به بخش icu بیمارستان امام فریدونکنار منتقل شدند. مجیدی افزود، هنوز علت حادثه به طرز دقیق مشخص نیست و باید بعد از کالبدشکافی فرد فوت شده نتیجه دقیق حادثه مشخص شود.

برچسب‌ها:

نظر شما