شناسهٔ خبر: 29497994 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ده ها مزدور سعودی در شمال یمن کشته شدند

تهران- ایرنا- ده ها مزدور سعودی در حمله نافرجام به شرق «جبل النار» نزدیک جیزان عربستان در مرز شمالی یمن با آن کشور، کشته و زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد چهار شنبه شب ایرنا به نقل از شبکه خبری المسیره، یک منبع نظامی گفت که پیشروی مزدوران سعودی به شرق جبل النار که با مشارکت ده ها خودروی نظامی و پوشش هوایی عربستان برای ساعاتی ادامه داشت، بی نتیجه ماند.
وی تاکید کرد که در این حمله ده ها مزدور سعودی کشته و زخمی شدند و چند خودروی نظامی نیز منهدم و مقادیری سلاح نیز به غنیمت گرفته شد.
نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن امروز همچنین از پیشروی مزدوران ارتش سعودی در شهرستان حیزان، جلوگیری و خسارت های زیادی به آنها وارد کردند.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.
تجاوز عربستان و امارات به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است.
شبد**1480**1010

نظر شما