شناسهٔ خبر: 29497849 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

امیر نصیربیگی خبر داد

14 اثر صحنه‌ای و 15 اثر محیطی در جشنواره تئاتر مقاومت

روزنامه جوان

نشست رسانه‌ای شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر «مقاومت» با حضور امیر نصیربیگی دبیر جشنواره و نصرالله قادری قائم مقام دبیر در سالن کنفرانس تئاترشهر برگزار شد.

صاحب‌خبر -
نشست رسانه‌ای شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر «مقاومت» با حضور امیر نصیربیگی دبیر جشنواره و نصرالله قادری قائم مقام دبیر در سالن کنفرانس تئاترشهر برگزار شد.
نصیربیگی در این نشست گزارشی از روند برگزاری جشنواره ارائه داد و گفت: بعد از اعلام فراخوان آثاری در بخش‌های مختلف به دبیرخانه رسید و از ۵۵۰ کار که به مرحله بازبینی رسیده بود ۱۴ کار صحنه‌ای برای حضور در جشنواره انتخاب شد. در بخش خیابانی و محیطی نیز ۱۵ اثر اجرا می‌شود. بخش محیطی غیررقابتی و بخش خیابانی رقابتی است.
وی ادامه داد: آثار برگزیده این بخش به همراه آثار دیگری که در انجمن تولید شده‌اند چاپ خواهند شد و در مراسم اختتامیه از آن رونمایی می‌شود. در حوزه عکس و پوستر نیز داوری به زودی انجام می‌شود و برگزیدگان در اختتامیه معرفی می‌شوند.
نصیربیگی بیان کرد: افتتاحیه با ادای احترام هنرمندان به مقام امام خمینی (ره) در مرقد ایشان برگزار می‌شود و سپس برنامه در مزار شهید آوینی ادامه می‌یابد. اختتامیه نیز ۱۰ آذرماه ساعت ۱۷:۳۰ در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود. همچنین برنامه‌ریزی شده برای ۱۶۰ نفر از فعالان تئاتری استان‌ها کارگاه‌های تخصصی برگزار کنیم و فرصتی شکل گرفته که هنرمندان شهرستانی نیز در طول برگزاری جشنواره در تهران حضور داشته باشند و از آثار دیدن کنند. دبیر جشنواره در پاسخ به پرسشی مبنی بر جدید نبودن برخی از آثار بخش صحنه‌ای توضیح داد: باید این مسئله آسیب‌شناسی شود که چرا تولیدات آثار دفاع مقدس در این چند سال کم بوده است. ما در همه بخش‌های جشنواره تابع اصولی هستیم که در فراخوان اعلام کرده‌ایم و در فراخوان عنوان شده همه آثاری که از سال ۹۵ به بعد تولید شده‌اند فرصت حضور در جشنواره را دارند، ضمن اینکه اجرای عمومی کاری، مانع حضورش در جشنواره نمی‌شود. بخش کودک و نوجوان به صورت غیررقابتی برگزار می‌شود که شش کار انتخاب شده بود، اما امکان دارد یکی از آثار نتواند آماده شود و ممکن است انصراف دهد. در ادامه نصرالله قادری درباره اجرای آثاری با مضمون ضدمقاومت در جشنواره بیان کرد: جشنواره امسال با مضمونی گسترده‌تر از مقاومت برگزار می‌شود و به دلیل مشکلات اقتصادی برخی از بخش‌ها حذف شده‌اند. وظیفه جشنواره تولید آثار نیست. هشت سال انسان‌هایی از ایمان و اعتقاد این مملکت دفاع کردند و ما جشنواره‌ای با این مضمون برگزار می‌کنیم، پس قرار نیست در این رویداد کاری اجرا شود که این مفاهیم را زیر سؤال ببرد.

نظر شما