اخبار
صاحبخبر - بلد نیستیم آدم خاکستری خلق کنیم لاله صبوری بازیگر تلویزیون میگوید نداشتن آدمهای خاکستری و اغراق در خوب و بد نشان دادن آدمها، بزرگترین نقطه ضعف فیلمنامه سریالهای ما است.لاله صبوری بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با مهر درباره جدیدترین فعالیتهای خود در حوزه بازیگری بیان کرد: قرار است مرحله دوم فیلمبرداری سریال «دوقلوها» به کارگردانی جمشید بیات و به تهیه کنندگی مهدی بصیری از یک ماه دیگر شروع شود. محور این سریال که از شبکه ۲ سیما پخش خواهد شد مربوط به کودکان و نوجوانان است که در آن محمد شیری و حسین رفیعی با من همبازی هستند.این بازیگر درباره علت کم کاری خود در تلویزیون گفت: پیشنهادهایی که به من میشود کیفیت چندانی ندارد و اگر پیشنهاد خوبی داشته باشم آن را قبول میکنم.وی با بیان اینکه به کار در حوزه کودک و نوجوان علاقه مند است، ادامه داد: اگر کار و فیلمنامه خوبی به من پیشنهاد شود آن را قبول میکنم ولی خودم هم علاقه خاصی به نوشتن و بازی کردن در حوزه کودک دارم.بازیگر «شوخی کردم» و «معراجیها» درباره تکراری بودن شخصیتهای فیلمنامهها و شبیه نبودن آنها به مردم جامعه گفت: این روزها کاراکترهایی که ما در سریالها میبینیم شباهت چندانی به مردم در اجتماع ندارند. از قدیم شخصیتهای سریالهای ما این مشکل را داشتند و هنوز هم این روند را ادامه میدهیم و احساس من این است که عموما بلد نیستیم شخصیت پردازی درستی در سریالهایمان داشته باشیم.صبوری با اشاره به اینکه بازار فیلمنامه نویسی خوب نیست، ادامه داد: ما در سریالهایمان کمتر به شخصیت خاکستری میپردازیم و آدمها یا خوب هستند و یا شخصیت بد و منفوری دارند. برخی برای ایفای یک نقش مثبت آنقدر در خوب بودن اغراق میکنند که گویی با معصوم طرفیم و بر عکس آن شخصیت منفی فیلمها آنقدر در بد بودن اغراق میکنند که انگار با شیطان طرفیم و شما این وسط آدم خاکستری و معمولی که هم کار خوب انجام دهد و هم اشتباه کند نمیبینید.وی با بیان اینکه علاقهمند به نوشتن فیلمنامه است، بیان کرد: من خودم در این حوزه تدریس کردهام و علاقه هم به ادامه فیلمنامه نویسی داشتم اما این حوزه را باید متمرکز و تخصصی ادامه داد و کسانی در این زمینه موفق هستند که کارشان استمرار داشته باشد. تئاتر «مردی به نام دایک» بازیگرمحور است مهدی میامیاز روی صحنه بردن نمایش «مردی به نام دایک» که اثری برپایه تواناییهای بازیگران است در تالار قشقایی خبر داد. مهدی میامیبازیگر و کارگردان تئاتر درباره اجرای نمایش «مردی به نام دایک» به مهر گفت: این نمایشنامه نوشتههال ورثیهال و روبرت میدلمس است که تازه به دستم رسیده است و زمانی که متن را مطالعه کردم به نظرم یکی از جذابترین نمایشنامههایی آمد که تا به حال خواندهام. این اثر نمایشی ۴ پرسوناژ دارد و امکان بسیار مناسبی برای بازیگران فراهم میکند تا تواناییهایشان را به مخاطب عرضه کنند.وی ادامه داد: دغدغه اصلی من بازیگری است و معتقدم یکی از جذابیتهای تئاتر بازی کردن روی صحنه است و مخاطبان نیز برای دیدن بازیگرها به دیدن آثار نمایشی مینشینند از همین رو در این نمایش تماشاگران میتوانند شاهد ۴ بازی فوقالعاده باشند.میامیادامه داد: یکی دیگر از دلایلی که این متن را برای اجرا انتخاب کردم، داستان جذاب نمایشنامه بود که اثری خانوادگی و رمانتیک به حساب میآید. در این نمایش مردی به نام دایک شخصی را کشته و محکوم به اعدام است و یک ساعت دیگر حکم او اجرا میشود اما او هویت واقعیاش را فاش نکرده و اکنون از سراسر کشور نامههایی آمده و افرادی مدعیاند با او نسبت فامیلی و دوستی دارند. جذابیت اصلی نمایش در فاش شدن هویت این مرد و دلایل این پنهان کاری است.وی در پایان صحبتهایش متذکر شد: نمایشنامه اثری رئالیستی با بازیهای واقعگرایانه است اما در اجرا نگاه تازهای به متن شده است و از نظر شیوه کارگردانی تلاش کردهام رویکردم به متن متفاوت باشد.نمایش «مردی به نام دایک» از ۱۴ آذر ماه ساعت ۱۹:۳۰ در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه میرود.∎
نظر شما