شناسهٔ خبر: 29496898 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۳ رشته جدید در هنرستان‌های استان کردستان ایجاد می‌شود

R7848/P1357/S6,66/CT12

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان از ایجاد و راه‌اندازی ۱۳ رشته جدید شاخه‌های فنی‌ و حرفه‌ای و کاردانش در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در هنرستان‌های استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش استان کردستان، مهدی نامدار اظهار داشت: در راستای برنامه‌های اولویت‌دار معاونت آموزش متوسطه استان و توجه به آمایش منطقه و همچنین تنوع بخشیدن به رشته‌های شاخه فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش در سال تحصیلی 98-97 تعداد 13 رشته محل جدید ایجاد شد.

وی افزود: در شاخه فنی‌ و حرفه‌ای رشته‌های طراحی و دوخت هنرستان راضیه شهرستان کامیاران، موسیقی نوازندگی‌ساز ایرانی هنرستان پسرانه هنرهای زیبا ناحیه دو سنندج، الکتروتکنیک و شبکه و نرم‌افزار رایانه در هنرستان صنعتگران شهرک نایسر ناحیه یک سنندج، امور دام در هنرستان‌های کشاورزی نساره دیواندره و دکتر خسروی دهگلان راه‌اندازی تجهیز و راه‌اندازی شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: همچنین در شاخه کاردانش رشته ایمنی و آتش‌نشانی در هنرستان‌های دکتر حسابی سقز، آینده‌سازان بانه، مهارت ناحیه دو سنندج و مفتح شهرستان قروه، رشته تعمیر موتور و برق خودرو هنرستان کاوشگران ناحیه دو سنندج، رشته مبلمان‌سازی هنرستان رازی مریوان و رشته نصب و سرویس آسانسور هنرستان خوارزمی ناحیه یک سنندج، رشته کشت گیاهان دارویی و زعفران در هنرستان کشاورزی شهید نصری ایجاد شده است.

شایان ذکر است در هنرستان‌های استان کردستان در پایه دهم تعداد 7010 نفر دانش‌آموز در 154 رشته محل در شاخه فنی‌ و حرفه‌ای و 218 رشته محل در شاخه کاردانش جمعاً 372 رشته محل به تحصیل اشتغال دارند.

انتهای پیام/ح

نظر شما