شناسهٔ خبر: 29496866 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

بوی خیانت به شهدای گلستان هفتم

روزنامه جوان

در حالی که تنها هشت ماه از آشوب دراویش گنابادی در محله پاسداران تهران و شهادت مظلومانه چهار نیروی حافظ امنیت کشور به دست آنان می‌گذرد، مجوز بازگشایی یکی از حسینیه‌های آنان در تهران صادر شد.

صاحب‌خبر -
در حالی که تنها هشت ماه از آشوب دراویش گنابادی در محله پاسداران تهران و شهادت مظلومانه چهار نیروی حافظ امنیت کشور به دست آنان می‌گذرد، مجوز بازگشایی یکی از حسینیه‌های آنان در تهران صادر شد. انتشار اطلاعیه‌ای با عنوان نمایندگان نورعلی تابنده، قطب فرقه دراویش گنابادی نشان می‌دهد که این فرقه توانسته مجوز بازگشایی یکی از خانقاه‌های خود در جنوب تهران به نام حسینیه امیرسلیمانی را بگیرد. مراسم بازگشایی هم با حضور شخص نورعلی تابنده و همراه با پخش آنلاین مراسم در روز‌های اخیر برگزار شده است. در آشوب اسفندماه ۹۶ در خیابان گلستان هفتم در تهران دراویش گنابادی با اعتراض بی‌جهت نسبت به دستگیری یکی از هم‌کیشان خود، مقابل کلانتری محل تجمع کرده و راه عبور و مرور مردم را بسته و با فحاشی به مأموران کلانتری مقدمات آشوب را فراهم کردند.
با بالا گرفتن غائله و حمله دراویش به اموال مردم و زیر سؤال رفتن امنیت عمومی، مأموران ناجا و بسیج وارد عمل شدند که با حمله یکی از دراویش با اتوبوس به جمع مأموران سه تن از مأموران ناجا در شب شهادت حضرت زهرا (س) به شهادت رسیدند. در حمله دیگری با ماشین شخصی، یکی از نیرو‌های بسیج زیر گرفته شد و به شهادت رسید. در حالی که هنوز سالگرد شهدای گلستان هفتم فرا نرسیده، نمایندگان نورعلی تابنده در اطلاعیه‌ای اعلام کردند که با مساعدت مسئولان مملکتی، این حسینیه بازگشایی می‌شود و اگر دراویش نظم و ترتیب را رعایت کنند، مجوز بازگشایی حسینیه حائری هم صادر خواهد شد. به نظر می‌رسد منظور از رعایت نظم و ترتیب، زیر نگرفتن مأموران امنیت کشور با سواری و اتوبوس باشد! شاید در هیچ کجای دنیا نتوان چنین نمونه‌ای یافت که چند ماه پس از آشوب اعضای یک فرقه در پایتخت و قتل چهار مأمور امنیت، آن فرقه بتواند آزادی برگزاری مراسم، بازگشایی مراکز و پخش آنلاین از مرکز پایتخت و پوشش خبری در سایت وابسته به یک جناح سیاسی را داشته باشد! یکی از سایت‌های اصلاح‌طلب خیلی عادی خبر این مراسم و متن اطلاعیه و دستورات نورعلی تابنده را کار کرده است. بدیهی است وقتی با تساهل و تسامح با آشوبگران برخورد شود، امکان تکرار آشوب بسیار بالا می‌رود.

نظر شما