شناسهٔ خبر: 29496748 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

با حضور شخصیت آترئوس در بازی God of War شدیدا مخالفت شده بود

شاید بسیاری از بازی‌بازان هنگام شنیدن خبر اضافه شدن یک همراه به بازی God of War، شوکه شدند و همچنین شک داشتند که این امر بتواند به یک موفقیت تبدیل شود. پس از انتشار بازی، همگی متقاعد شدیم که آترئوس در این عنوان نه تنها باعث کاهش کیفیت تجربه‌ی ما از این بازی نشد، بلکه توانست لایه‌ای جدید نیز به شخصیت‌پردازی این سری اضافه کند. حال طی مصاحبه‌ای با کارگردان افسانه‌ای این بازی یعنی کوری بارلوگ (Corey Balrog) می‌شنویم که در ابتدا با حضور آترئوس در بازی به شدت مخالف شده بود.

صاحب‌خبر -
با حضور شخصیت آترئوس در بازی God of War شدیدا مخالفت شده بود

شاید بسیاری از بازی‌بازان هنگام شنیدن خبر اضافه شدن یک همراه به بازی God of War، شوکه شدند و همچنین شک داشتند که این امر بتواند به یک موفقیت تبدیل شود. پس از انتشار بازی، همگی متقاعد شدیم که آترئوس در این عنوان نه تنها باعث کاهش کیفیت تجربه‌ی ما از این بازی نشد، بلکه توانست لایه‌ای جدید نیز به شخصیت‌پردازی این سری اضافه کند. حال طی مصاحبه‌ای با کارگردان افسانه‌ای این بازی یعنی کوری بارلوگ (Corey Balrog) می‌شنویم که در ابتدا  با حضور آترئوس در بازی به شدت مخالف شده بود.

سری بازی‌های God of War همیشه به خشونت بی حد و مرز شخصیت اصلی آن یعنی کریتوس مشهور بوده‌اند؛ مبارزی که به تنهایی خدایان یونان را به زانو در آورد. در این سری همیشه شاهد گیم‌پلی سریع، خشن و بسیار جذابی بودیم که توسط شمشیرهای زنجیری کریتوس به بازی‌باز ارائه می‌شد. در جدیدترین نسخه از این بازی، تغییرات زیادی در بازی ایجاد شد. دوربین بازی به کریتوس نزدیک‌تر شده بود، در نتیجه از سرعت مبارزات کاسته شد. کریتوس در تلاش بود که گذشته‌ی خود را در قلب خود دفن کند و از همین‌رو شمشیر‌های خود را در زیر خانه‌ی خود پنهان کرده بود. سلاح اصلی شما در این نسخه، تبری بود که در ابتدا بسیار برای همگان نگران‌کننده بود ولی بعدا معلوم شد که سلاخی کردن دشمنان با این تبر هم می‌تواند به لذت‌بخشی مبارزه با دو شمشیر قدیمی کریتوس باشد. یکی از بزرگ‌ترین تغییرات در بازی، اضافه شدن یک همراه به گیم‌پلی بود. آترئوس که در بازی نقش فرزند کریتوس را دارد، در ابتدا با نظرات مخالف بسیاری روبرو شد. در انتها ولی شاهد شکوفا شدن این شخصیت و تاثیر عمیق او بر گیم‌پلی و شخصیت‌پردازی بودیم. جالب آن است که بدانید بسیاری از سازندگان این عنوان نیز اعتقاد داشتند که آترئوس باید از روند گیم‌پلی حذف شود و تنها در کات‌سین‌های بازی حضور داشته باشد ولی کوری بارلوگ در این رابطه نظر دیگری داشت:

در برهه‌ای از زمان، به من گفته شد که آترئوس را به کلی از بازی حذف کنم. من هم خندیدم و به شوخی گفتم «باشه». ولی دوباره و این بار با لحنی جدی‌تر به من گفتند « آترئوس را از بازی حذف کن ! ما هنوز مطمئن نیستیم که بازی برای این کار ظرفیت کافی داشته باشد» من نمی‌توانستم بازی را بدون آترئوس تصور کنم، پس برای مدت کوتاهی بسیار عصبانی شدم ولی خب… عصبانیت روش من نیست. به هر روشی که بود بالاخره توانستم دیگران را راضی کنم که شخصیت آترئوس برای این بازی ضروری است.

ما همگی باید خوشحال باشیم که کوری بارلوگ توانست شخصیت آترئوس را در بازی نگه دارد. در بازی‌های رایانه‌ای چندین شخصیت هستند که با یکدیگر تیم‌هایی به یادماندنی و البته بسیار جذابی را تشکیل داده‌اند: نیتن و سالی، جوئل و الی، بوکر و الیزابت. کوری بارلوگ توانست به این لیست نام کریتوس و آترئوس را نیز اضافه کند؛ همراهی که هم در مبارزات به شما کمک می‌کرد و هم در پیشرفت خط داستانی بازی بسیار تاثیرگذار بود. بارلوگ چنین ادامه می‌دهد:

ما در این نسخه نمی‌توانستیم تنها یک کریتوس  عصبانی دیگر را طراحی کنیم. ما به شخصیتی نیاز داشتیم تا بتواند از قوانین عادی کریتوس سرپیچی کند، به جای فریادهای بلند از روی عصبانیت، به آرامی حرف بزند و مسئله را با تفکر حل کند. این امر باید هم در کات‌سین‌ها و هم در روند گیم‌پلی مشهود می‌بود.

بازی God of War هم‌اکنون به صورت انحصاری برای کاربران کنسول پلی‌استیشن ۴ در دسترس است. این فرصت بسیار خوبی قلمداد می‌شود تا به سراغ یکی از بهترین بازی‌های سال بروید. برای آشنایی بیشتر با این عنوان نقد و بررسی گیمفا به قلم سعید آقابابایی را از دست ندهید. همچنین اگر علاقه دارید تا بیشتر نظرات و حرف‌های کارگردان این بازی را مطالعه کنید، می‌توانید مصاحبه‌ی این فرد تحت عنوان مصاحبه با کوری بارلوگ کارگردان عنوان محبوب God of War را مطالعه کنید.

نظر شما