شناسهٔ خبر: 29496616 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

شکنجه وحشیانه و آزار و اذیت جنسی زندانیان در عربستان

سازمان عفو بین‌الملل از شکنجه وحشیانه و آزار و اذیت جنسی فعالان زن و مرد در عربستان خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از الجزیره، سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که برخی گزارش‌ها از شکنجه وحشیانه و آزار و اذیت فعالان زن و مرد سعودی که در بازداشت به سر می‌برند حکایت دارد.

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که برخی از مستندات نشان می‌دهد که فعالان زن و مرد سعودی در زندان "دهبان" به وسیله شوک الکتریکی و شلاق شکنجه شده‌اند.

از ابتدای روی کار آمدن محمد بن سلمان ولیعهد عربستان صد‌ها تن از معارضان و فعالان سیاسی و اجتماعی این کشور بازداشت شده‌اند.

بیشتر بخوانید
نگرانی عفو بین‌الملل از وضعیت خطرناک زندان‌های عربستان سعودی

سازمان‌های بین‌المللی و حقوقی بار‌ها از وضعیت خطرناک زندان‌های عربستان ابراز نگرانی کرده‌اند.

کشته شدن جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی پایانی بر دوره بی‌توجهی یا کم‌توجهی کشور‌های مذکور به اتفاقات موجود در زندان‌های عربستان است. جزئیات وحشتناکی که در خصوص قتل خاشقجی مطرح شده، حقوقدانان و دولت‌های غربی را درباره اتفاقات پشت‌پرده در زندان‌های عربستان و سرنوشتی که زندانیان آزادی بیان در بازداشتگاه‌ها دارند، نگران کرده است.

به‌نظر می‌رسد عربستان در دوره بعد از ترور خاشقجی نمی‌تواند با شعار سیاست باز، اقدام به بهبود چهره خود در کشور‌های خارجی کند، چرا که سرکوبگری روشمند و بدون حساب و کتاب به یکی از ویژگی‌های این کشور تبدیل شده است.

نظر شما