شناسهٔ خبر: 29496544 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۵۰ پروژه عمرانی با ۸ میلیارد تومان اعتبار در بقاع متبرکه گلستان اجرا می‌شود

R41471/P1357/S6,70/CT11

مدیرکل اوقات و امور خیریه استان گلستان با اشاره به ثبت ۵۵۰۰ موقوفه و ۶۴ هزار رقبه در استان گفت: اکنون در آستان مقدس امامزادگان استان بیش از ۲۱ هزار مترمربع فعالیت عمرانی در قالب ۵۰ پروژه با ۸ میلیارد تومان کمک خیران و واقفان در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام روح الله سلیمانی‌فرد امشب در همایش وقف، رسانه و آیین تجلیل از یاوران وقف استان در گرگان اظهار داشت: امروز علاوه بر حفظ موقوفات و احیاء آنها، وقف نیاز به بازتعریف دارد و در عرصه‌های جدید باید وقف داشته باشیم.

وی تاکید کرد: وقف سنته حسنه‌ای است که مورد تاکید پیامبر(ص) و ائمه(ع) بوده و این سنت علوی گره‌گشا در همه تاریخ اسلام بوده و کارکردهای مذهبی و اجتماعی زیادی در این سنت موج می‌زند و نقش بی‌بدیل در تاریخ اسلام به جا گذاشته است.

وی تصریح کرد: در جای‌جای استان گلستان ما واقف داریم و این افرادی بودند با اقدام خود به کمک جامعه اسلامی آمده‌اند، فقرزدایی از کارکردهای بی‌بدیل وقف است، وقف از تجمع ثروت جلوگیری می‌کند، زیبایی‌های زیادی دارد همه باید تلاش کنیم زیبایی‌های وقف را نشان دهیم.

سلیمانی‌فرد با اشاره به اینکه در وقف همه چیز وجود دارد در وقف همه چیز آشکار است که کمترین آن فقرزدایی است خاطرنشان کرد: در استان گلستان 5500 موقوفه و 64 هزار رقبه وجود دارد که این موقوفه‌ها در بخش درمانی، حوزه‌های علمیه  ورزشگاه‌ها، مراکز آموزشی بیمارستان‌ها و اراضی کشاورزی ثبت شده‌اند که کمک فراوانی به جامعه از سمت این موقوفات در استان در حال انجام است.

مدیرکل اوقات و امور خیریه استان گلستان درباره اینکه چرا در این استان موقوفات عاشورایی زیاد است گفت: در دوران رضاخانی زمانی که با برگزاری مراسم‌های مذهبی مخالفت شد مردم تشویق به وقف‌های عاشورایی شدند و بسیاری از وقف‌ها به این سمت رفتند تا این مراسم زنده بماند و امروز وقف نیازمند عرصه‌های مختلفی عرصه‌های اجتماعی، علمی و فناورانه است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال 70 موقوفه جدید  در استان گلستان داشتیم و در دهه وقف هم بیش از 17 وقف جدید ثبت شد با توجه به اینکه وقف چشمه جاری است، یاوران وقف باید آن  را خوب معرفی کنند در این راه همه نقش بی‌بدیل داریم، رسانه‌ها با قلم‌شان و هنرمندان با هنرشان باید ما را یاری کنند وظیفه ما یاوران وقف احیاء و بازتعریف وقف است.

سلیمانی‌فرد با اشاره به اینکه در بحث احیای موقوفات به کمک هیئت امنا و خادمان وقف نیازمند هستیم، گفت: در آستان مقدس امامزادگان بیش از 21 هزار مترمربع فعالیت عمرانی در قالب 50 پروژه با 8 میلیارد تومان کمک خیران و واقفان در حال انجام است و  پروژه‌های زیاد دیگری هم  در حال انجام است.

وی با اشاره به بحث‌ های فرهنگی موقوفات هم خاطرنشان کرد: در بخش فعالیت‌های قرآنی بیش از 120 فعالیت توسط اصحاب وقف در طول سال در امامزادگان استان گلستان انجام می‌شود، اجرای 14 هزار مسابقه قرآنی، تربیت 200 مربی و آموزش 50 طلبه برای ترویج زندگی اسلامی و جلوگیری از طلاق در استان از جمله این فعالیت‌ها است.

انتهای پیام/ح

نظر شما