شناسهٔ خبر: 29496523 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرمایه گذاری 6.5 هزار میلیارد تومانی مکانیزاسیون در دولت تدبیر

ساری- ایرنا- رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت که دولت تدبیر و امید تاکنون بیش از 6 هزار و 500 میلیارد تومان برای مکانیزاسیون کشاورزی کشور سرمایه گذاری کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، کامبیز عباسی شامگاه سه شنبه در حاشیه گشایش نمایشگاه ادوات کشاورزی و صنایع وابسته در قائمشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بیشترین سهم از این میزان سرمایه گذاری با حدود یکهزار میلیارد تومان مربوط به شالیزارها بود.
وی توضیح داد: به طور میانگین در دولت تدبیری و امید بین یک و نیم میلیون تا یک میلیون و 700 هزار تومان برای مکانیزاسیون هر هکتار شالیزاری سرمایه گذاری کرد.
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی علت سرمایه گذاری بیشتر در شالیزارها را به خاطر اهمیت خودکفایی در تولید برنج به عنوان محصول راهبردی دانست و افزود: همچنین زراعت برنج یک جامعه گسترده یک میلیون و 200 هزار بهره بردار را پوشش می دهد که اهمیت دارد.
وی گفت: در حالی که پیش از دولت تدبیر و امید تنها 12 درصد از برداشت برنجکاری در کشور مکانیزه بود ولی در این مدت به 80 درصد رسیده است .
عباسی نتیجه افزایش سرمایه گذاری برای مکانیزاسیون شالیزارها را کاهش 50 درصدی هزینه تولید و افزایش درآمد کشاورزان دانست و ابراز امیدواری کرد که فرایند مکانیزاسیون در دو استان گیلان و مازندران تا پایان برنامه ششم به 90 درصد برسد.
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور همچنین پیش بینی کرد که عملیات مکانیزه کشت برنج در حوزه های داشت و برداشت در سال زراعی جاری به 150 هزار هکتار برسد.
نمایشگاه ادوات کشاورزی با 65 غرفه و در 2 سالن با فضایی به مساحت بیش از هفت هزار و 500 متر مربع افتتاح شد و همه روزه تا سوم آذر از ساعت 15 تا 21 پذیرای بازدید کنندگان است .
7334/1654

نظر شما