شناسهٔ خبر: 29496490 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

انتقاد کرملین از سناتورهای آمریکایی به دلیل مداخله در انتخابات «اینترپل»

سخنگوی کاخ کرملین تأکید کرد که درخواست سناتورهای آمریکا برای ممانعت از انتخاب نماینده روسیه به عنوان رئیس اینترپل، مصداق بارزی از مداخله و اعمال فشار بر روند انتخابات این نهاد بین‌المللی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت، نامه تعدادی از سناتورهای آمریکایی که به دنبال ممانعت از حضور «الکساندر پروکوپجوک» نماینده روسیه در انتخابات ریاست اینترپل هستند، نمونه بارزی از اعمال فشار و مداخله در انتخابات این نهاد بین‌المللی است.

 

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، سخنگوی کرملین همچنین تأکید کرد که این اقدام قانونگذاران آمریکایی به طور حتم می‌تواند به عنوان اعمال فشار بیش از حد بر این نهاد بین‌المللی در نظر گرفته شود.

 

وی افزود: «این به طور حتم نوعی مداخله در روند برگزاری انتخابات در این سازمان بین‌المللی است. چطور می‌توان برداشت دیگری از این اتفاق داشت؟ این مصداق بارزی از مداخله است... با این وجود انتخابات برگزار خواهد شد و باید منتظر نتایج ماند».

 

بر اساس این گزارش، گروهی از سناتورهای آمریکایی از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در نامه‌ای سرگشاده خطاب به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، از وی خواستند تا با اعمال نفوذ در میان اعضای مجمع عمومی اینترپل مانع از انتخاب نماینده روسیه به عنوان رئیس این سازمان بین‌المللی شود.

 

علاوه بر این، سناتورهای آمریکایی در ماه آگوست نیز طرحی را ارائه کردند تا حق روسیه برای استفاده از هشدارهای اعلان قرمز (که افراد را در فهرست تحت تعقیب بین‌المللی قرار می‌دهد) محدود کنند. آنها در آن زمان، روسیه با سوء استفاده از این فرصت متهم کرده بودند.

 

سناتورهای آمریکایی تأکید داشتند که افراد تحت تعقیب پلیس بین الملل به درخواست روسیه نباید از ورود به آمریکا منع شوند و یا با درخواست پناهندگی آنها مخالف شود.

 

«منگ هانگ‌وی» رئیس سابق اینترپل در ماه اکتبر پس از آنکه به ظن فساد در چین بازداشت شد، از سمت خود کناره‌گیری کرده بود. مسکو امیدوار است که نماینده‌ای که برای این سازمان معرفی کرده بتواند در انتخابات این نهاد بین‌المللی که در تاریخ ۲۱ نوامبر (۳۰ آبانماه) برگزار می‌شود، اکثریت آراء را از آن خود کند. نماینده روسیه پیش از این ریاست دفتر مرکزی و ملی اینترپل در وزارت کشور روسیه را برعهده داشته و از سال ۲۰۱۶ نیز قائم مقام این نهاد بین‌المللی بوده است.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما