شناسهٔ خبر: 29496430 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ترامپ: با وجود احتمال اطلاع بن سلمان از قتل خاشقجی به روابط خود با عربستان ادامه می‌دهیم

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ولیعهد سعودی به احتمال زیاد از تصمیم به قتل جمال خاشقجی اطلاع داشته است، ولی آمریکا بر ادامه روابط با عربستان مصمم است.

صاحب‌خبر -

ترامپ: با وجود احتمال اطلاع بن سلمان از قتل خاشقجی به روابط خود با عربستان ادامه می‌دهیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با صدور بیانیه‌ای اذعان کرد: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی احتمالا از تصمیم به قتل جمال خاشقجی ( روزنامه‌نگار منتقد سعودی) در کنسولگری این کشور در استانبول اطلاع داشته است، ولی ما بر ادامه شراکت خود با عربستان سعودی به منظور تامین و حفظ منافع آمریکا و اسرائیل مصمم هستیم.

دونالد ترامپ افزود: اگر توافقات فروش سلاح با عربستان را لغو کنیم، این کار به نفع روسیه و چین خواهد بود. پس از سفر سال گذشته من به عربستان سعودی، آنها با سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد دلاری در ایالات متحده موافقت کردند. این یک رکورد است و هزاران شغل در آمریکا ایجاد می‌کند.

ترامپ همچنین گفته است: کنگره می‌تواند در برخورد با پرونده خاشقجی روند دیگری را پیش بگیرد، ولی من تصمیماتی را اتخاذ خواهم کرد که مطابق با امنیت ملی ما باشد.

رئیس جمهور آمریکا در این بیانیه آورده است: این یک جنایت وحشتناک و غیرقابل‌ قبول است. ملک سلمان و ولیعهد محمد بن سلمان قویاً هرگونه اطلاع از برنامه‌ریزی یا اجرای برنامه قتل خاشقجی را رد می‌کنند. سازمان‌های اطلاعاتی ما به ارزیابی همه اطلاعات موجود ادامه می‌دهند، ولی بسیار محتمل است که ولیعهد بن‌ سلمان از این واقعه تأثربرانگیز اطلاع داشته است. شاید اطلاع داشته و شاید هم اطلاع نداشته.

ترامپ همچنین در این بیانیه با فرافکنی و تکرار ادعاهای بی اساس خود برای حمایت از عربستان مدعی شده است: جهان بسیار خطرناک شده است به عنوان مثال ایران مسئول جنگ خونین نیابتی علیه عربستان در یمن است، برقراری دموکراسی در عراق را متزلزل می‌کند و اقدامات مشابه بسیار دیگری را انجام می‌دهد.

رئیس جمهور آمریکا با اتهام زنی علیه ایران برای انحراف افکار عمومی مدعی شده است: عربستان سعودی اگر ایرانی‌ها از یمن خارج شوند از این کشور خارج می‌شود. سعودی‌ها در اینصورت فورا کمک‌های انسانی را به یمن ارسال خواهند کرد! عربستان میلیارد‌ها دلار برای مبارزه با تروریسم هزینه کرده و می‌کند!

او همچنین عربستان را متحد بزرگی برای آمریکا جهت مقابله با ایران توصیف کرده است.

انتهای پیام/

بیانیه ترامپ درباره قتل خاشقجی

نظر شما