شناسهٔ خبر: 29496397 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روزنامه اسپانیایی: جنگ یمن یکی از حوادث فجیع تاریخ است

مادرید - ایرنا - روزنامه ال پاییس نوشت: جنگ در یمن که از سوی عربستان سعودی تحریک می‌ شود، در مسیر تبدیل شدن به یکی‌ از بدترین فجایع تاریخ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سه شنبه شب ایرنا، ال پاییس ادامه داد که اتحادیه اروپا و آمریکا موظف هستند از تمام ابزارهای دیپلماتیکی برای آتش بس در یمن استفاده کنند.
این روزنامه افزود: وادارکردن عربستان به توقف کشتار، بهترین نحوه برای اثبات این است که قتل «جمال خاشقجی» روابط با ریاض را تغییر داده است به ویژه هنگامی که دولت های غربی، تاکنون ناتوانی‌ خود برای رسیدن به یک توافق برای ترویج تحریم سلاح ها را نشان داده ا‌ند.
نشریه تصریح کرد: علاوه بر آن، پایان جنگ برای بر روی میز گذاشتن یک طرح صلح پایدار ضروری است.
رسانه اسپانیایی خاطرنشان ساخت: آمریکا و انگلیس از ریاض خواسته ا‌ند که آتش بس در این جنگ را اعلام کند.
ال پاییس ادامه داد: دست کم 6 هزار نفر در بمباران های سعودی کشته شده ا‌ند در حالی‌ که نیمی از 27 میلیون نفر یمنی در معرض خطر قحطی قرار دارند.
روزنامه اضافه کرد: گام ها برای آتش بس تاکنون ناکافی بودند هرچند که حمله به بندر حدیده به نظر می‌ رسد که حداقل به طور موقت، متوقف شده است. سقوط آن، یک فاجعه برای غیر نظامیان یمنی خواهد بود زیرا 70 درصد مواد غذایی مورد نیاز مردم یمن از این محل وارد می‌ شود.
ال پاییس نوشت: عربستان سعودی در یک موقعیت مذاکره کننده ضعیف تری قرار دارد و وقت آن است که از این فرصت استفاده شود. اجازه دادن به ادامه کشتارها بدون انجام کاری و دانستن اینکه درد و رنج مردم غیر نظامی بدتر خواهد شد، نباید یک گزینه باشد.
شبد**اروپام *5*491**1379

نظر شما