شناسهٔ خبر: 29496332 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

افشای شبکه تماس‌های سری گروه تروریستی داعش

روسیا الیوم از اسناد و مدارک سری خبر داد که شبکه تماس‌های سری گروه وهابی صهیونیستی داعش را فاش می‌کند.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا‌الیوم، گروه خبری RT به مستنداتی سری دست یافته است که ثابت می‌کند فرماندهان گروه تروریستی داعش در تماس‌های خود با یکدیگر از شماره تلفن‌های ناشناخته‌ای که شرکت‌های مخابرات عراقی از آن اطلاعی ندارد و هیچ کدام از شماره‌ها برای این شرکت‌ها شناخته شده نیست، استفاده می‌کردند.

همچنین گروه خبری روسیا الیوم به سیم کارت‌هایی که گروه تروریستی داعش برای تماس استفاده کرده دست یافته است.

اشرف محمد العزاوی، خبرنگار شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در گزارشی اعلام کرد: یک فایل صوتی متعلق به اعضای گروه (تروریستی) داعش در استان الانبار کشف شده است که گروه خبری روسیا الیوم در زمان پوشش خبری درگیری‌ها به آن دست یافته است. تماس‌ها به منزله تکیه‌گاه اصلی تحرکات و پایگاه‌های گروه تروریستی داعش به شمار می‌رود. گروه خبری روسیا الیوم به اسناد و مدارک سری آن دست یافته است. دستگاه‌های تماس متنوع بی سیم در این تماس‌ها نقش مهمی دارد.

اسعد الجابری، مدیر شعبه اسناد نظامی در اداره اطلاعات بغداد در مصاحبه با خبرنگار روسیا الیوم گفت: «داعش از نظریه محافظت از برج‌های تماس استفاده می‌کرد. این برج‌ها در مناطق اشغال شده توسط گروه تروریستی داعش وجود داشت، زیرا این برج‌ها اگر از بین می‌رفت دیگر توان تماس با نیرو‌های خود را نداشت از این رو داعش تلاش کرد تا از این برج‌ها محافظت کند».

خبرنگار روسیا الیوم افزود: داعش به نصب ایستگاه‌های مخابراتی اقدام کرده و ظاهرا متخصصان در این زمینه این ایستگاه‌ها را اداره می‌کردند.

روسیا الیوم می‌افزاید: مستندات متنوع دیگری نیز به دست آمده که درخواست‌هایی برای نصب دستگاه‌های بی سیم برای برقراری ارتباط بوده است. در برخی از آن‌ها نیز کاهش فرکانس این دستگاه‌ها خواسته شده است. ظاهرا داعش می‌دانست که تماس‌های بی‌سیم آن شنود می‌شود، از اینرو به توزیع سیم کارت‌هایی بین همه نیرو‌های خود مبادرت کرد تا سری بودن تحرکات و عملیات آن حفظ شود. همچنین داعش به نیرو‌های خود دستور داده بود به طور صریح و شفاف درباره محل استقرار و یا انتقال خود در بی سیم‌ها سخن نگویند.

کارت‌ها و اسناد کشف شده مملو از شماره‌هایی است که برای تماس بین اعضای این گروه توزیع شده است و توضیح می‌دهد که چگونه این ارقام و شماره‌ها به جای استفاده از عبارت‌ها و کلمات به کار گرفته شود.

اسعد الجابری، مدیر شعبه اسناد نظامی در اداره اطلاعات بغداد در مصاحبه با خبرنگار روسیا الیوم گفت: «این سیم کارت‌ها و مستندات توسط سرویس‌های اطلاعاتی نظامی و همکاری مردم کشف شده است».

خبرنگار روسیا الیوم افزود: شاید برخی‌ها بپرسند شماره‌های اصلی داعش کجاست؟ این سند بسیار جالب توجه است؛ زیرا همه شماره‌های آن به صورت یک سریال است، اما این شماره‌ها ناشناخته است و یازده رقمی است. این بدان معنی است که کد داخلی در آن استفاده نمی‌شود. ما از طریق اداره اطلاعات نظامی با این شماره‌ها تماس گرفتیم. نتیجه آن چنین شد که اپراتور می‌گوید «این شماره شناخته شده نیست دوباره تماس بگیرید». آنچه در این ارقام قابل توجه است این است که کد تماس عجیب و غریب است و با کد‌های تماس شرکت‌های مخابراتی موجود تفاوت دارد. عجیب‌تر از آن نیز این است که دستگاه الکترونیکی و اپراتور به این تماس‌ها پاسخ می‌دهد در حالی که هیچ کس نمی‌داند این شماره‌ها به کدام شرکت تعلق دارد. شاید هم داعش شرکتی در اختیار داشت که تماس‌ها را برای او فراهم می‌کرد. تحقیقات در این زمینه ادامه دارد تا مشخص شود این شماره‌ها متعلق به کدام شرکت مخابراتی است؟

نظر شما