شناسهٔ خبر: 29495492 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

افتتاح جشنواره اقوام گلستان با حضور سفرای کشورهای دیگر

گلستان تا پایان امسال صاحب ۱۵۰ نقطه بوم‌گردی می‌شود

استاندار گلستان در مراسم افتتاح دوازدهمین جشنواره اقوام از رشد ۸۰ درصدی بازدیدکنندگان این استان از سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: این رقم در سال ٩٧ حدود ١ میلیون و ٧٠٠ نفر بوده است. ۵۰ نقطه بومگردی تا پایان جشنواره با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی افتتاح می‌شود و تا پایان سال به ١٥٠ نقطه بوم‌گردی در استان گلستان می‌رسیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سید مناف هاشمی، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با افتخار و اقتدار ظرفیت اقوام خود را جشن می‌گیرد و ما به این ویژگی‌های تاریخی، میراثی و فرهنگی افتخار می‌کنیم.

او با بیان اینکه گلستان به عنوان ایران کوچک و نگارستان ایران شناخته می‌شود، ادامه داد: افتخار ما این است که این جشن باشکوه را در هفته وحدت برگزار کردیم. امروز، جمهوری اسلامی اساساً به عنوان کشوری مقتدر در عرصه سیاسی اقتصادی و نظامی مسیر توسعه را دنبال می‌کند و استان گلستان هم توسعه گردشگری و کشاورزی را در دستور کار دارد.

استاندار گلستان افزود: از ابتدای سال ٩٦، تعداد ٢٠ نقطه بوم‌گردی راه‌اندازی شد که الان این تعداد به ٤٠ نقطه آماده بهره‌برداری رسیده است.

هاشمی گفت: افتخاری که امروز داریم مدیون کسانی است که مسیر شهادت را طی کردند و گلستان هم با حضور بزرگان تشیع و تسنن مسیر توسعه گلستان را دنبال می‌کنند.

کریستو بولنداکوف، سفیر بلغارستان در ایران نیز به نمایندگی از سفیران دیگر به روی صحنه آمد و با زبان فارسی گفت: افتخار ماست که در دوازدهمین جشنواره اقوام در کنار شما و این جشن باشیم. خیلی خوب است آنچه که از ریشه‌های میراث فرهنگی که امشب دیدیم و تا کنون حفظ کردید، پخش می‌کنید.

او ادامه داد: این ریشه یک سیستم همزیستی، صلح‌آمیز و بین‌المللی است و امیدواریم ما هم با شما مشارکت داشته باشیم و از این میراث غنی شما استفاده کنیم.

سفیر بلغارستان در ایران خطاب به حاضران مراسم افتتاحیه دوازدهمین جشنواره اقوام  گلستان بیان کرد: امیدوارم سفرای برجسته هنرها و فرهنگ اقوام ایران باشید.

ابراهیم کریمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان نیز در این مراسم بیان کرد: بخش عمده این نمایشگاه مربوط به صنایع دستی از ۲۷ استان کشور است تا تولیدات خود در این حوزه را عرضه کنند، همچنین بخش دوم این جشنواره مربوط به معرفی قابلیت های گردشگری روستای و بومگردی است.

او بخش سوم این جشنواره را حضور گروه‌های موسیقی اقوام عنوان کرد تا شب‌های خوبی را به ارمغان بیاورند. همچنین برپایی سیاه چادرها نیز از مهمترین بخش‌هایی است که شاهد حضور اقوام مختلفی هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان بیان کرد: امسال حدود ۲۰ سفیر و کاردان از کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی و همچنین ۴۰ خبرنگار داخلی و خارجی در این جشنواره حاضر شده‌اند. تا قابلیت‌های استان گلستان معرفی و بتوانیم در حوزه گردشگری، اقتصادی و بازرگانی تبادل داشته باشیم.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان، دلیل برگزاری این جشنواره در گلستان حضور تنوع قومی است که به طور کلی به ترکمن‌ها، قزلباش‌ها، کتول‌ها، مازندرانی‌ها، کورمانچ‌ها، سیستانی‌ها و قزاق‌ها تقسیم می‌شوند.

دوازدهمین جشنواره اقوام با عنوان «وحدت اقوام» در گلستان که از امروز ۲۹ آبان ماه افتتاح شد تا ۲ آذر ماه در گرگان و از ۳ تا ۷ آذر ماه در گنبد برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما