شناسهٔ خبر: 29495452 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

آدامس‌های قورت‌دادنی برای تقویت حافظه

ایسنا

محققان کشور با استفاده از رزین‌های درخت پسته وحشی آدامس‌هایی را تولید کردند که موجب تقویت حافظه و درمان بیماری‌های گوارشی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، محققان کشور با استفاده از رزین‌های درخت پسته وحشی آدامس‌هایی را تولید کردند که موجب تقویت حافظه و درمان بیماری‌های گوارشی می‌شود.

حسین کاردان، مجری طرح با بیان اینکه آدامس‌های موجود در بازار بر اساس رزین‌های مصنوعی تولید می‌شوند، گفت: به منظور ارتقای ارزش غذایی این محصول در مطالعات خود با حذف این نوع رزین‌ها محصولی طبیعی و بر پایه مواد گیاهی تولید کردیم.

وی با اشاره به جزئیات این آدامس گیاهی یادآور شد: رزین‌های مورد استفاده در این آدامس از رزین‌های درخت "پسته وحشی" یا "بنه" که به آن "سقز" می‌گویند، بوده است.

کاردان اضافه کرد: استفاده از این رزین‌های درختی موجب شد خواص سقز در این آدامس‌ها ایجاد شود و از آنجایی که پایه این نوع آدامس طبیعی است، بر خلاف آدامس‌های موجود می‌توان آن را قورت داد.

این محقق خاطرنشان کرد: این نوع آدامس‌ها سوزش معده را کاهش می‌دهد، ضمن آنکه درمان‌کننده یبوست نیز به شمار می‌رود.

کاردان با تاکید بر اینکه این محصول موجب تقویت حافظه می‌شود، اظهار کرد: در فرمولاسیون این آدامس از کندر استفاده شد. این ماده تقویت‌کننده حافظه است؛ از این رو افرادی که در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر هستند، با مصرف این ماده می‌توانند از بروز این بیماری جلوگیری کنند.

این محقق با اشاره به سفتی و سخت بودن این محصول توضیح داد: سقز خالص سفت است و برای نرم کردن آن از رزین‌های پایه نفتی استفاده می‌شود، از این رو نباید آن را قورت داد.

برچسب‌ها:

نظر شما