شناسهٔ خبر: 29495332 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در سال جاری؛

میزان صادرات استان البرز ۱۰۰ میلیون دلار بوده است

کرج - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز میزان صادرات استان در سال جاری را ۱۰۰ میلیون دلار اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، جهانگیر شاهمرادی شامگاه سه‌شنبه در مراسم اختتامیه بزرگ‌ترین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی استان، بابیان اینکه هزار و ۸۰۰ جواز تأسیس واحد صنعتی در استان البرز صادرشده است، اظهار کرد: از این میان ۶۶۱ واحد پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد داشته‌اند.

وی در ادامه بابیان اینکه اگر اعتبارات لازم برای حمایت از واحدهای صنعتی اختصاص یابد، فرصت شغلی برای ۹۱ هزار نفر ایجاد می‌شود، تصریح کرد: در صورت تأمین اعتبارات این مهم تحقق می‌یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز بابیان اینکه بانک‌ها برای ارائه تسهیلات بازسازی و نوسازی علاقه چندانی ندارند، گفت: این موضوع در حالی است که استان البرز بیشترین آمار ارائه تسهیلات بانکی به صنایع را به خود اختصاص می‌دهد.

شاهمرادی با اشاره به اینکه استان البرز رتبه دوم تسهیلات بانکی به حوزه بازسازی و نوسازی را در کشور به خود اختصاص می‌دهد، خاطرنشان کرد: از دولت می‌خواهیم در این راستا اقداماتی انجام دهد.

وی بابیان اینکه ۲۱۰ پروانه بهره‌برداری در استان البرز صادرشده است، گفت: در این حوزه نیز استان البرز رتبه اول را به خود اختصاص می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با تأکید بر اینکه استان البرز قطب تولید ماکارونی در کشور به شمار می‌رود، تصریح کرد: این موضوع نشان‌دهنده پتانسیل‌ها و توانایی‌های این استان است.

شاهمرادی بابیان اینکه ۱۵۰ برند کشوری در استان البرز شناسایی‌شده است، گفت: همچنین استان البرز قطب تولید قطعات خودرو کشور به شمار می‌رود که اگر مشکل وضعیت خودرو درست نشود، تولیدکنندگان قطعات خودرو با مشکل مواجه می‌شوند و آسیب می‌بینند.

وی بابیان اینکه استان البرز طی سال گذشته بالغ‌بر ۴۰۰ میلیون دلار صادرات داشته است، گفت: برخی محصولات از مبادی دیگری صادرشده‌اند که آمار آن‌ها را نداریم اما اطمینان داریم که صادرات البرز در سال گذشته بیش از این بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ‌بر ۱۰۰ میلیون دلار صادرات داشته‌ایم، عنوان کرد: امیدواریم مسئله شعاع ۱۲۰ کیلومتر برای صنایع استان البرز برطرف شود.

شاهمرادی بابیان اینکه واحدهای صنعتی انتظار توجه ویژه و حمایت دارند، گفت: در بخش برق مشکل ویژه‌ای داریم و از دولت می‌خواهیم این مطالبه با سرعت بیشتری انجام شود.

وی افزود: ساماندهی صنوفی که قصد استقرار در شهرک‌های صنعتی رادارند بسیار بااهمیت است در این راستا از دولت می‌خواهیم پیش‌پرداخت استقرار صنوف در شهرک‌های صنعتی به حداقل برسد و اقساط این واحدها نیز حداقل تا شش سال باشد.

نظر شما