شناسهٔ خبر: 29495139 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه:

ترویج فرهنگ وقف کتاب و کتابخانه نیاز جامعه امروزی است

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر معزی گفت: در حال حاضر در کتابخانه‌های حوزوی کمبودهای فراوانی مشهود است ازاین‌رو درخواست داریم تا مراجع عظام تقلید نسبت به مسئله وقف در راستای کتاب و کتاب‌خوانی مسائلی را مطرح کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر معزی در دیدار با حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی که به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی برگزار شد،بیان داشت: در حوزه‌های علمیه سراسر کشور به‌جز خراسان و اصفهان 550 کتابخانه با 5 میلیون کتاب وجود دارد.

وی با اشاره به دو کتابخانه نمونه قم بیان داشت: به‌جز کتابخانه آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی که زیر نظر حوزه اداره نمی‌شود دو کتابخانه نمونه با شاخص بالا یعنی کتابخانه آیت‌الله حائری (ره) و کتابخانه آیت‌الله العظمی بروجردی (ره) زیر نظر مدیریت حوزه اداره می‌شود.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه بیان داشت: مرکز جمع‌آوری اسناد حوزه تاکنون فعالیت‌های خوب و ارزنده‌ای را ثبت کرده که از این اسناد بخشی به آیت الله العظمی مکارم شیرازی مربوط می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت مسئله کتاب و کتاب‌خوانی قطعا حوزه علمیه نیاز به فرمان‌ها و رهنمون‌های مراجع عظام تقلید همچون حضرت‌عالی را دارد و این جلسه بدین علت تشکیل‌شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرمعزی گفت: در حال حاضر در کتابخانه‌های حوزوی کمبودهای فراوانی مشهود است ازاین‌رو درخواست داریم تا مراجع عظام تقلید نسبت به مسئله وقف در راستای کتاب و کتاب‌خوانی مسائلی را مطرح کنند.

گفتنی است: در پایان دیدار لوحی از اسناد تهذیبی و فعالیت‌های حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی که از سال 1326 هجری شمسی به بعد بود به این مرجع تقلید به نشانه ادب ارائه شد.

نظر شما