شناسهٔ خبر: 29495125 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

اول آذرماه:

نام نویسی شهرک مهدیه حوزه علمیه قم آغاز می شود

حوزه/ مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه از آغاز نام نویسی و شرایط جدید، شهرک مهدیه حوزه علمیه قم از ۱ آذر لغایت ۱۵ آذرماه سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین محمودملکدار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اعلام این خبر گفت: همزمان با ایام میلاد با سعادت پیامبرگرامی اسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع)، دور جدید ثبت نام در شهرک مهدیه ویژه طلاب حوزه علمیه قم ازساعت ۸ صبح روز پنجشنبه۱ آذر لغایت ۱۵ آذر ماه سال جاری آغاز می شود.

 

وی افزود: شرایط ثبت نام عبارتست از 1- دارا بودن پرونده فعال در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم؛2- سکونت در شهر مقدس قم؛3- اتمام کتبی و شفاهی پایه ششم حوزه؛ 4-متاهل بودن؛ 5-تلبس دائم به لباس مقدس روحانیت؛ 6- پیشرفت تحصیلی بر اساس مقررات معاونت آموزش حوزه های علمیه؛7-عدم اشتغال در هیچ کدام از نهادهای دولتی و غیر دولتی چه به صورت پاره وقت یا ساعتی یا تمام وقت و همچنین مستمری بگیران از هرکدام از نهادهای کشور نیز مجاز به ثبت نام نمی باشند؛ 8-عدم مالکیت زمین، خانه و سایر مستغلات در هیچ کجای کشور و 9- عدم تمکن در پرداخت اجاره بهای منزل.

 

حجت الاسلام والمسلمین ملکدار خاطر نشان ساخت: تمامی ثبت نام های گذشته در شهرک مهدیه لغو و ملاک ثبت نام جدید می باشد؛ در این دوره از ثبت نام که دارای ظرفیت مشخصی می باشد، بر اساس امتیازی که متقاضیان دارند از بالاترین امتیاز شروع و تا پایان ظرفیت ادامه پیدا می کند.

 

وی گفت: نخبگان، استعدادهای برتر حوزه و اساتید درس خارج در اولویت ثبت نام قرار دارند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکدار در ادامه با اشاره به امتیازات لازم در ثبت نام گفت: پژوهشگران، اساتید، مبلغین، استعدادهای برتر، شرکت کننده های طرح مطالعاتی شهید مطهری، سنوات تحصیل، ایثارگران، مناطق محروم، بیماران خاص، افراد دارای سابقه مدیریت، سابقه اجاره نشینی و حافظین قرآن کریم از جمله امتیازاتی است که در موقع ثبت نام لحاظ می گردد.

 

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه تاکید کرد: 417 نفر در سال گذشته و 400نفر نیز امسال از شهرک مهدیه خارج شده اند و تلاش ما این است که افراد جدید و واجد شرایط در این منازل ساکن شوند.

 

وی در پایان با اشاره به چگونگی ثبت نام در شهرک مهدیه گفت: طلاب گرامی از مراجعه حضوری به مرکز مدیریت حوزه  جدا اجتناب کنند چرا که همه مراحل ثبت نام، پیگیری و اعلام نتایج تنها از طریق سامانه پیشخوان مرکز مدیریت حوزه http://dashboard.ismc.irدر پنل شخصی افراد و همچنین از طریق پیامک انجام می شود.

 

۳۱۳/۳۲

نظر شما