شناسهٔ خبر: 29495080 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

به مقابله با متجاوزان پایبندیم

دبیرکل جنبش انصارالله: به حق مان در دفاع از خود و کشورمان و مقابله با تجاوز صهیونیستی، آمریکایی، سعودی، اماراتی، تا زمانی که این تجاوز ادامه یابد پایبندیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، دبیرکل جنبش انصارالله بر پایبندی ملت یمن به حق خود در مقابله با تجاوز سعودی آمریکایی تاکید کرد.

سید عبدالملک بدر الدین الحوثی در سخنانی خطاب به میلیونها یمنی شرکت کننده در جشن های میلاد حضرت محمد صلی الله علیه و آله سلم در شماری از استانهای این کشور گفت: «امت اسلامی امروز با رنج چند دستگی روبرو است که باعث شد این امت در برابر دوراهی قرار گیرد، یا راه نفاق که دعوت کنندگان به آن تلاش می کنند از اسلام تنها یک حالت ظاهری و فعالیتهایی سرد باقی بماند و مسلمانان سربازانی مطیع و خدمتگذار طاغوت مستکبر دوران یعنی آمریکا و اسرائیل باشند و امت اسلامی با همه تواناییها و امکانات و ثروتهایش به سرمایه ای اضافی برای تقویت تسلط و نفوذ آمریکا در سطح جهان تبدیل شود و همچنین علیه هر صدای آزادی خواهی و هر حرکت استقلال طلبانه و آزادی خواهانه برای امت اسلامی، زیر پرچم آمریکا با اسرائیل همپیمان شود. این نشان دهنده انحراف بزرگ و خطرناکی است که قرآن کریم نیز درباره آن هشدار داده و خداوند آن را شدیدا نهی کرده است، خداوند فرمود: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَالنَّصَارَیٰ أَوْلِیَاءَ ۘ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ ۚ وَمَن یَتَوَلَّهُم مِّنکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ» (ای کسانی که ایمان آورده اید، یهود و نصاری را به دوستی مگیرید، آنان بعضی دوستدار بعضی دیگرند، و هر که از شما مؤمنان با آنها دوستی کند به حقیقت از آنها خواهد بود؛ همانا خداوند ستمکاران را هدایت نخواهد نمود). خداوند در جای دیگری نیز می فرماید: «لَّا یَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْکَافِرِینَ أَوْلِیَاءَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِینَ ۖ وَمَن یَفْعَلْ ذَٰلِکَ فَلَیْسَ مِنَ اللَّهِ فِی شَیْءٍ» (اهل ایمان نباید مؤمنان را رها و با کافران دوستی کنند، و هر که چنین کند رابطه او با خدا مقطوع است).

وي افزود: همچنین خداوند به منافقان عذاب دردناکی را بشارت داده است. یا اینکه راه آزادی و عزت و استقلال را بر اساس هویت ایمانی خود و وابستگی مان به اسلام برگزینیم. خیر دنیا و آخرت در این راه است و اساس آن اقتدا به پیامبر اکرم (ص) و پایبندی به قرآن به شکلی راستین است و اولین گواه بر اعتبار آن، آزاد شدن از یوغ بندگی دشمنان اسلام و پیروان دشمنان اسلام است. خداوند در این باره می فرماید: «اتَّبِعُوا مَا أُنزِلَ إِلَیْکُم مِّن رَّبِّکُمْ وَلَا تَتَّبِعُوا مِن دُونِهِ أَوْلِیَاءَ ۗ قَلِیلًا مَّا تَذَکَّرُونَ» ((ای اهل ایمان) از آنچه از خدایتان به سوی شما فرستاده شده پیروی کنید و پیرو دستورهای غیر او نباشید و جز خدا را به دوستی مگیرید. اما اندکی بدین پند متذکر می‌گردید). بنابراین با استقلال فکری و فرهنگی، آزادی محقق می شود و هنگامی که در مسیر زندگی و مواضعمان بر این اساس عمل کنیم، استقلال کامل را بدست می آوریم و اگر در این راه با سختی هایی روبرو شدیم و جانفشانی هایی کردیم، هزینه آن بسیار کمتر از هزینه پیروی از دشمنان و تسلیم است، زیرا اینها تبعاتی چون خفت و خواری و شکست و بی آبرویی و بندگی و ظلم در دنیا و جهنم در آخرت را در پی خواهد داشت».
دبیر کل جنبش انصارالله یمن در ادامه افزود: ما با تجاوزی ظالمانه روبرو هستیم که آزادی و عزت و استقلال و خاک و ناموس و ارزشها و اخلاق و هویت ما را هدف قرار می دهد و می کوشد ما را بنده خود و خوار و ذلیل کند. پس ای اهل یمن، بیایید از این مناسبت بزرگ، برای تقویت معنوی و ایمانی خود استفاده کنیم و از عزت خدا و رسولش، رایحه عزت ایمانی را استشمام کنیم، زیرا عزت برای خدا و رسولش و مومنان است. همچنین از این مناسبت، عزم و اراده و صبر و تلاش جدی و احساس مسئولیت بیشتری بدست آوریم.
سید عبدالملک در پیامی به جوانان نیز گفت: «شما ذخایر امت و ستون قیامش هستید. نیروهای طاغوت شما را هدف قرار داده اند، نه تنها با بمبهای هوشمند و موشکهای ویرانگر و سلاحهای کشنده، بلکه علاوه بر آن، ایمان و آگاهی و شرافت و اخلاق و عزت و پاکی و عفت شما را هدف قرار داده اند. شما در دوران اینترنت و شبکه های ارتباط جمعی و شبکه های ماهواره ای هستید و حتی از طریق امواج تلفنهای همراه هدف قرار داده می شوید، امواجی که حتی از بمبهای خوشه ای نیز زیان آورتر است. در این نبرد و میدان، در سطحی که از شما انتظار می رود و به آن امید داریم، باشید و مجدانه به هویت خود پایبند باشید و تلاش کنید فرهنگ قرآن کریم را بیاموزید. همچنین از همه تکفیریها دوری کنید، همانهایی که با پیروی شان از آمریکا و مزدورانش، خود را کاملا رسوا کردند و از مفسدان اخلاقی نیز بپرهیزید که تلاش می کنند به ارزشها و اخلاق شما ضربه بزنند تا از راه فاسد کردن شما، تسلط بر شما را تضمین کنند».

mp4
<div id="video-display-embed-code_2860669" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2282709/2860669?width=340&height=240"></script></div>

وی در پایان سخنان خود گفت: «در این روز مبارک بر این نکات تاکید می کنیم. اول، پایبندی ما به عنوان ملت یمن به حق خود در آزادی و استقلال بر اساس هویت ایمانی مان و پیروی مان از اسلام. دوم، پایبندی به حقمان در دفاع از خود و کشورمان و مقابله با تجاوز صهيونیستی، آمریکایی، سعودی، اماراتی، تا زمانی که این تجاوز ادامه یابد، همچنین بر آمادگی خود برای صلحی عادلانه و عزتمند در صورت صادق بودن ائتلاف متجاوزان تاکید می کنیم. سوم، پایبندی ملتمان به قضایا و مسائل بزرگ امت اسلامی و محکوم کردن همه انواع عادی سازی روابط و ائتلاف با اسرائیل و ایستادن اصولی و اخلاقی با ملت فلسطین و مقاومت دلاور برای آزاد کردن مقدسات و در راس آنها مسجد مبارک الاقصی و قدس شریف و راندن صهیونیستهای اشغالگر و بدست آوردن آزادی کامل برای ملت مظلوم فلسطین. چهارم، از ملت عزیز خود می خواهم به فقرا توجه کنند و گرسنگان و بینوایان را دریابند. پنجم، طرفهای رسمی با کمک نیروهای سیاسی و حمایت مردم، باید برای بهبود عملکرد در همه نهادهای دولت تلاش و با فساد مقابله کنند و در خدمت مردم باشند».

نظر شما