شناسهٔ خبر: 29495050 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ردیابی آفت آتشک درختان میوه‌دار در باغات استان

آفت آتشک در بیش از 12 هزار و 500هکتار از اراضی کشاورزی استان اصفهان ردیابی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: مراحل کنترل این بیماری با همکاری 35 شبکه مراقبت در شهرستان های کاشان ،نطنز ،شاهین شهر ،گلپایگان ،خوانسار و باغ سرخ شهرضا اجرا شده است.
حسینعلی رحیمی به دیده‌بانی ملخ‌های بومی استان در سطح هزار هکتار اشاره کرد و افزود: مبارزه با انواع جوندگان در سطح  هشت  هزار و‌ 373 هکتار و کنترل سن غلات جو و گندم نیز در سطح 60 هزار و 164 هکتار از دیگر فعالیت های کارشناسان واحد نبابات در استان بوده است.

مبارزه بیولوژیک با آفات گیاهی

وی به مبارزه با سن غلات در مزارع گندم و جو در سطح 60 هزار و 164 هکتار  از اراضی این استان اشاره کرد و گفت: اجرای کنترل بیولوژیک در محصولات گوجه فرنگی و انار در سطح 550 هکتار یکی دیگر از اقدامات واحد کنترل بیولوژیک جهاد کشاورزی استان بوده است.
رحیمی از تولیدبیش از 20هزار و 500 تن محصول  بیولوژیک در این استان خبر داد و افزود: بیش از 13 هزار  کد 16 رقمی  این محصولات صادر شده است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به ردیابی بیش از 10نوع آفت گیاهی در اراضی کشاورزی گفت:  این آفت ها در سطح بیش از 13 هزار و 680 هکتار از  اراضی کشاورزی استان شناسایی شده است.

وی کنترل آفات قرنطینه‌ای مگس میوه مدیترانه‌ای را دیگر اقدام این واحد مطرح کرد و افزود: این آفت در 787 ایستگاه در سطح 72 هزار و 753 هکتار ردیابی شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه تاکنون  155 واحد فروشگاه سموم غیرمجاز  شناسایی شده است گفت: تمام این فروشگاه‌های غیرمجاز تعیین تکلیف شده اند.

کنترل بیماری های گیاهی در استان

وی به کنترل بیماری های گیاهی در استان اشاره کرد و افزود: ضدعفونی بذرهای غلات سالانه 8 هزار تا 9 هزار تن، کنترل زنگ گندم در 80 هکتار، کنترل بیماری‌های سبزی و صیفی در 31هزار هکتار و کنترل بیماری‌های درختان میوه در 104هزار هکتار از جمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی بوده است .

رحیمی گفت: حذف سم‌پاشی هوایی، معرفی سم‌پاش‌های جدید از جمله توربینی زراعی، توربینی باغی، میکرونیر و بوم دار جدید و تجهیز کشاورزان به 133 دستگاه انواع سم‌پاش توربینی از اقدامات واحد امور سم‌پاش‌ها بوده است.

نظر شما