شناسهٔ خبر: 29494998 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 15 کارگر بازداشتي نيشکر هفت تپه آزاد شدند

15 نفر از کارگران بازداشتي شرکت کشت و صنعت نيشکر هفت تپه که اقدام به اخلال در نظم عمومي کرده بودند آزاد شدند.دادستان عمومي و انقلاب شهرستان شوش با تاييد اين خبر به ايرنا گفت: مطالبات به حق و قانوني کارگران توسط مسئولان شهرستان و استان درحال پيگيري است.مصطفي نظري اظهار داشت: تجمعات روزهاي گذشته کارگران با تحريک برخي عوامل از تجمعات صنفي خارج و باعث اخلال در نظم و آسايش مردم و ايجاد ترافيک در سطح شهر شد.

وي افزود: تعدادي از عوامل اصلي و تحريک کنندگان تجمعات غيرقانوني شناسايي و تحت تعقيب قرار گرفتند که پس از انجام تحقيقات و انجام اقدامات قانوني با صدور قرار آزاد شدند.

پس از افزايش انتقادهاي بين‌المللي به رياض ؛

عربستان و امارات اعلام کردند 500 ميلون دلار براي اقتصاد يمن تخصيص مي‌دهند

پس از افزايش فشارهاي بين‌المللي در خصوص وخامت اوضاع انساني وافزايش گرسنگي مردم يمن در نتيجه جنگ رياض و ابوظبي، عربستان و امارات اعلام کردند، 500 ميليون دلار در اين خصوص هزينه خواهند کرد.به گزارش فارس، «عبدالله الربيعه» مدير مرکز کمک‌رساني ملک سلمان و «جمعه بريم الهاشمي» وزير امور همکاري‌ بين‌المللي امارات طي يک کنفرانس خبري از کمک 500 ميليون دلاري به يمن خبر دادند.

به گزارش العربيه، الهاشمي مدعي شد که اين کمک، براي تأمين غذاي 10 الي 12 ميليون يمني هزينه خواهد شد. الربيعه نيز گفت که رياض با سازمان‌هاي بين‌المللي براي رساندن کمک‌ها به نيازمندان يمني همکاري خواهد کرد.

کمک دو کشور مهاجم به يمن، در حالي صورت مي‌گيرد که در هفته‌هاي گذشته، حجم انتقادات و درخواست‌هاي کشورها و رسانه‌هاي غربي از ائتلاف سعودي-اماراتي براي پايان دادن به جنگ افزايشي محسوس داشته است.

70درصد کشورهاي غير دموکراتيک جهان از آمريکا کمک نظامي مي‌گيرند

واشنگتن عادت دارد کشورهاي بي‌دفاع را به نام دموکراسي بمباران کند اما در فروش تسليحات و اختصاص کمک نظامي به کشورهايي که ديده‌بان حقوق بشر ديکتاتوري مي‌داند، لحظه‌اي ترديد نمي‌کند.

به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري راشا تودي، "خانه آزادي" يک سازمان‌ مردم‌نهاد مستقر در آمريکا که سال 1941 تشکيل شد، گزارش سالانه خود درباره آزادي در جهان را منتشر کرد. طبق آن، کشورها جزو دسته "آزاد"، "نسبتا آزاد" يا "غير آزاد" دسته‌بندي شدند. اين سازمان مردم‌نهاد که عمدتا با هزينه دولت آمريکا اداره مي‌شود، آمريکا و متحدانش را "آزاد" ارزيابي کرد و کشورهاي دشمن نظير روسيه و چين در رده "غير آزاد" جاي گرفتند. در گزارش سال 2018 اين گروه، 2.7 ميليارد نفري که در 49 کشور زندگي مي‌کنند "به صورت اسف‌باري غير آزاد" توصيف شده‌اند.

از آن 49 کشور غير دموکراتيک دست‌کم 35 کشور يا به عبارتي 71 درصد از آنها يا مشتريان ادوات نظامي آمريکا هستند يا در سه سال گذشته کمک نظامي از واشنگتن دريافت کرده‌اند.

وزير دفاع ترکيه: در کنسولگري عربستان شنود نداشتيم اما منابع خبري خود را فاش نمي‌کنيم

وزير دفاع ترکيه در اظهاراتي با اشاره به فايل‌هاي صوتي زمان قتل جمال خاشقجي روزنامه‌نگار واشنگتن‌پست در کنسولگري عربستان سعودي در استانبول گفت: آنکارا به هيچ وجه در کنسولگري عربستان شنود نداشته است.

به گزارش ايسنا، خلوصي آکار وزير دفاع ترکيه که براي حضور در نشست بين‌المللي امنيتي Halifax در کانادا به سر مي‌برد، در گفت‌وگو با خبرگزاري بي بي سي، در پاسخ به اين سوال که چگونه ترکيه توانسته است به فايل‌هاي صوتي مربوط به قتل جمال خاشقجي دست يابد، گفت: اخبار منتشر شده منبي بر شنود ترکيه از کنسولگري عربستان به هيچ وجه صحت ندارد. اين فايل‌هاي صوتي در دست سازمان اطلاعاتي ترکيه است اما ما نمي‌توانيم منابع اين فايل‌هاي صوتي را اعلام کنيم.

برچسب‌ها:

نظر شما