شناسهٔ خبر: 29494978 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 خبر عجيب مارکا

چراغ سبز کي‌روش به کلمبيا

روزنامه مارکا اسپانيا خبر داد که کارلوس کي‌روش، سرمربي پرتغالي تيم ملي ايران نامش اين روزها در کنار تيم‌هاي ملي مکزيک و مراکش مطرح مي شود و در جديدترين اتفاق، او با فدراسيون کلمبيا به توافق رسيده است. کي‌روش براي به دست گرفتن زمام هدايت تيم ملي کلمبيا ابراز تمايل کرده است اما اين چراغ سبز کارلوس بعد از جام ملت هاي آسيا 2019 امارات خواهد بود. همچنين رسانه‌هاي پرتغالي نيز اين خبر مارکا را که کي‌روش به فدراسيون کلمبيا چراغ سبز نشان داده را بازتاب داده اند.

واکنش فدراسيون تکواندو به پخش سرود اشتباهي ايران

فدراسيون تکواندوي کشورمان طي مکاتبه با فدراسيون جهاني و همچنين فدراسيون تکواندوي چين تايپه، به اتفاق رخ داده در مسابقات پومسه جهان اعتراض کرده است.

به گزارش روابط عمومي فدراسيون تکواندو، در جريان برگزاري يازدهمين دوره مسابقات قهرماني پومسه جهان در چين تايپه، هنگام مراسم توزيع مدال طلاي نمايندگان کشورمان و زمان به اهتزاز در آمدن پرچم مقدس جمهوري اسلامي ايران، سرود کشورمان به صورت اشتباه پخش شد که عکس العمل ورزشکاران کشورمان و اعتراض سرپرست تيم به کميته برگزاري رقابت‌ها را به همراه داشت.

با توجه به اينکه پس از آن نيز ايران موفق به کسب دو مدال طلاي ديگر شد، در ادامه اين کوتاهي ميزبان برطرف شد.

فدراسيون تکواندوي کشورمان طي مکاتبه‌اي با فدراسيون جهاني تکواندو و همچنين فدراسيون تکواندوي چين تايپه مراتب اعتراض خود را اعلام و خواهان پاسخگويي شده است.

دردسر براي شفر

دست مدافع استقلال شکست

آرمين سهرابيان در تمرين تيم استقلال از ناحيه دست راست دچار مصدوميت شد و بعد از انجام آزمايشات پزشکي مشخص شد که از دو ناحيه دچار شکستگي شده است. البته اقدامات درماني روي اين بازيکن انجام و سه هفته طول درمان خواهد داشت و اين بازيکن با محافظ دست تمرين خواهد کرد. با اين شرايط سهرابيان در سه ديدار آينده استقلال قطعا غايب خواهد بود.

چرخش عجيب رحمتي

قلعه‌نويي افتخار استقلال است

هنوز ماجراي درگيري و اختلاف شديد سيد مهدي رحمتي با امير قلعه نويي از يادها نرفته است. آنچه چند سال پيش در بازي استقلال و تراکتورسازي اتفاق افتاد و تلويزيون هم به صورت زنده پخش کرد باورکردني نبود. اين رابطه البته به آن شکل نماند و در بازي‌هاي رودرروي بعدي دو طرف کدورت‌ها را کنار گذاشتند. حالا رحمتي که در گذشته‌اي نه چندان دور حسابي عليه قلعه‌نويي حرف مي‌زد در آخرين مصاحبه‌اش حسابي از قلعه نويي تعريف کرده و او جزو اسطوره‌هاي تاريخ باشگاه استقلال دانسته. رحمتي گفته: «پيشکسوتان استقلال هم مثل هواداران هستند. آنها زماني در اين تيم بازي کرده و من مي‌دانم در شرايط سخت پرچم اين تيم را بالا نگه داشته‌اند. استقلال 2 ستاره‌اي که روي پيراهنش دارد را مديون همين پيشکسوتان است. استقلال بزرگاني داشته و دارد که هواداران با شنيدن اسم آنها به خود افتخار مي‌کنند؛ افرادي که اگر بخواهم اسم ببرم شايد در قالب يک مصاحبه نگنجد. اسم استقلال با حجازي، پورحيدري، روشن، علي جباري، قراب، قلعه‌نويي و خيلي‌ها که براي موفقيت اين تيم خون دل خورده‌اند عجين شده ولي يک عده هم هستند که مثلا استقلالي هستند ولي بدون تعارف بگويم باخت استقلال آرزوي آنها است!»

عجيب اما واقعي

گرو سه پيشنهاد تازه دارد

الحاجي گرو بازيکني است که در ابتداي فصل به جاي مامه بابا تيام با استقلال قرارداد امضا کرد اما عملکرد وي صداي هواداران اين تيم را در آورد. در روزهايي که شايعات زيادي پيرامون جدايي الحاجي گرو در نيم فصل مطرح مي‌شود، وي با پيشنهاد 3 باشگاه ليگ برتري مواجه شده و مسئولان اين باشگاه هم در جريان اين موضوع قرار گرفته‌اند. يکي از تيم‌هاي پرطرفدار شهرستاني خواستار مهاجم سيه چرده استقلال است و 2 تيم ديگر هم به دنبال اين هستند تا در صورت نارضايتي مسئولان استقلال با اين باشگاه براي جذب او مذاکره کنند. گرو در ديدار استقلال و سايپا در ليگ برتر يکي از گل‌هاي تيمش را از روي نقطه پنالتي براي آبي پوشان به ثمر رساند.

براي حضور در انتخابي جام جهاني؛

ترکيب تيم ملي بسکتبال اعلام شد

12 بازيکن تيم ملي بسکتبال براي حضور در پنجره پنجم رقابت‎هاي انتخابي جام جهاني 2019 چين و برگزاري دو ديدار برابر تيم‎هاي استراليا و فيليپين معرفي شدند.

تيم ملي بسکتبال در چارچوب پنجره پنجم مسابقات انتخابي جام جهاني 2019 چين 9 آذرماه در ملبورن به مصاف استراليا مي رود. سپس از آنجا راهي مانيل مي شود تا 12 آذرماه ديدار برگشت برابر فيليپين را برگزار کند. ترکيب تيم ملي بسکتبال را براي اين دو ديدار اين بازيکنان تشکيل مي دهند:

روزبه ارغوان، محمد ترابي، محمد حسن زاده، حامد حسين زاده، محمد جمشيدي، آرن داودي، نويد رضايي فر، کيوان رياعي، امير صديقي، رسول مظفري، ميثم ميرزايي و بهنام يخچالي .

ترکيب تيم ملي بسکتبال در حالي اعلام شده که آرون گرامي پور نيز يکي از گزينه هاي موردنظر براي قرار گرفتن در جمع دوازده بازيکن نهايي بود اما در نهايت اين بازيکن به دليل مصدوميت نتوانست در ترکيب قرار بگيرد. وي البته به دليل مشکلات سربازي به ايران هم نيامد تا در تمرينات شرکت داشته باشد.

تيم ملي بسکتبال تاکنون 8 ديدار خود در مسابقات انتخابي جام جهاني را برگزار کرده و طي آن موفق به کسب 6 پيروزي شده است. ضمن اينکه نتيجه دو ديدار برابر عراق و ژاپن را هم واگذار کرده است. دو ديدار پاياني تيم ملي بسکتبال در رقابت هاي انتخابي جام جهاني اسفندماه و در چارچوب پنجره ششم برگزار مي شود. بر اين اساس ملي پوشان کشورمان دوم اسفندماه به مصاف ژاپن مي روند و 5 اسفندماه نيز در تهران ميزبان استراليا خواهند بود.

نظر شما