شناسهٔ خبر: 29494975 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۶۷ ساعت برنامه برای ۴۰ سالگی انقلاب در صدا و سیمای آذربایجان شرقی تولید شده است

R7887/P1357/S6,47/CT11

مدیرکل صداوسیمای آذربایجان شرقی گفت: ۱۶۷ ساعت برنامه برای ۴۰ سالگی انقلاب در صدا و سیمای آذربایجان شرقی تولید شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، مرتضی صفری در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه و مدیرکل صداوسیمای آذربایجان شرقی در مورد نکوداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با اشاره به اینکه تلاش‌های رسانه برای تبیین دستاوردها و خدمات انقلاب اسلامی اظهار داشت: کم کاری ما و سایر رسانه‌ها باعث شده که این دستاوردهای بزرگ در نزد مردم ایران به خوبی مورد توجه قرار نگیرد.

وی با بیان ریشه یابی اینکه چرا مردم این همه خدمات را نمی‌بینند افزود: افزایش بی‌حد مطالبات که 400 سال برای تحقق آنها زمان نیاز داریم، ضمن اینکه نتوانستیم کارهای خود را به خوبی تبیین کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: سد بزرگی در استان که با اعتبار 2400 میلیارد توسط جوانان ما ساخته شده، خروجی آن یک خبر 2 دقیقه ای بود در حالی که باید پروژه‌ها برای تقویت خودباوری و غیره در جامعه و نشان دادن توانمندی جوانانمان، پیوست رسانه‌ای داشته باشد و حداقل 5 میلیارد از 2400 میلیارد را به رسانه و تبلیغات هزینه کنند ولی برخی فکر می‌کنند هزینه برای رسانه دورانداختن پول است.

صفری در ادامه، با تاکید بر اینکه رسانه‌ای که از عنصر دغدغه فاصله بگیرد، دوران افول و زوال آن رسانه است ابراز داشت: خدمت واقعی به مردم در این شرایط، تبیین اصلاح نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت مدیران است.

وی همچنین میزان مخاطبان شبکه سهند را مورد اشاره قرار داد و گفت: بهار 97 مخاطب ما 57 درصد بود که در تابستان 97 به 64 درصد رسید و رادیو 27 درصد مخاطب دارد که از این تعداد مخاطبان، میزان رضایتشان هم بیش از 75 درصد است. 

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه شبکه استانی هیچ ماموریتی در مباحث سیاسی و احزاب ندارد و تنها در حوزه مسایل فرهنگی، اجتماعی و توسعه استان برنامه تولید و پخش می‌کند، اضافه کرد: نباید اجازه دهیم اولویت‌های جامعه را تغییر دهند و برخی از مسئولین پشت قضایای سیاسی و جنجالی قایم شوند، بلکه باید برای توسعه استان مطالبه کرد. 

وی با بیان اینکه در چهلمین سال انقلاب وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که اجازه نمی‌دهیم ایران به جشن 40 سالگی برسد، ابراز داشت: باید به نهضتی برای روشنگری توفیقات نظام اسلامی بپردازیم و با تبیین موفقیت‌ها و خدمات نظام اسلامی، دشمنان را در نا امید کردن مردم ناکام بگذاریم.

صفری در ادامه، استقلال و عزتمندی مردم و حکومت ایران را یکی از بزرگترین دستاوردهای نظام اسلامی دانست و افزود: در زمان شاه متفقین در تهران بدون اطلاع شاه جلسه گذاشتند و حتی اجازه ملاقات به شاه را ندادند ولی امروز ایران یک ابرقدرت منطقه ای است و در غرب آسیا بدون نظر ایران هیچ تصمیمی موفق نخواهد بود.

وی با اشاره به تصمیم اولیه برای میزبانی تبریز از نشست سران سوریه، ترکیه و ایران، دلیل عدم برگزاری نشست سوریه در تبریز را یادآور شد و گفت: دیدار با مقام معظم رهبری شرط حضور اردوغان و پوتین در ایران بود، لذا تصمیم گرفتند تا این نشست در تهران برگزار شود که این موضوع در مقایسه با زمان شاه و جلسه متفقین در تهران و غیره نشان بزرگی از عزت ایران است.

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی در پایان بر تبیین هنرمندانه و رسانه‌ای دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: تا این لحظه بیش از 167 ساعت برای 40 سالگی انقلاب، برنامه تولید شده و تا دهه فجر تداوم تولیدات ادامه دارد.

وی سریال جلال را یکی از سریال‌های فاخر مربوط به دهه فجر عنوان کرد که داستان سال‌های 36 تا 57 است اظهار داشت: روزهای بی‌قراری 2 هم در 30 قسمت نگاه غیر مستقیمی به دستاوردهای انقلاب دارد و از شبکه‌های سراسری پخش می‌شود. 

انتهای پیام /ح

نظر شما