شناسهٔ خبر: 29494966 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

در استان

صاحب‌خبر -

 امضاي تفاهم نامه همکاري بين شرکت گاز استان آذربايجان شرقي و دانشگاه علوم پزشکي تبريز

تبريز-توفيقي

شرکت گاز استان آذربايجان شرقي و دانشگاه علوم پزشکي تبريز در راستاي ايجاد و گسترش همکاري هاي مشترک آموزشي ، پژوهشي ، HSE و پدافند غير عامل تفاهم نامه همکاري امضاء کردند. مدير عامل شرکت گاز استان آذربايجان شرقي در جلسه امضاي اين تفاهم نامه با بيان اهميت ارتباط بين صنعت و دانشگاه در راستاي رفع نيازهاي صنعت، گفت : ارتباط صنعت و دانشگاه تأثير تعيين كننده اي در رشد اقتصادي كشور دارد و هر صنعتي شكوفايي اقتصادي بخواهد بايستي ارتباط تنگاتنگي با دانشگاه داشته باشد .

دکترتوحيدي به شكاف بين دانشگاه وصنعت اشاره كرد و افزود :متاسفانه رإبطه منسجم و هدفمندي بين پتانسيل هاي دانشگاه و نياز بخش صنعت وجود ندارد يا صنعت احساس نياز نمي كند و يا دانشگاه انگيزه اي براي ارتباط با صنعت ندارد.

مدير عامل شركت گاز استان به اهميت سلامت منابع انساني اشاره كرد و افزود: منابع انساني به عنوان يك منبع استراتژيک بوده و مزيت رقابتي هر صنعت محسوب مي شود و اين شركت آمادگي دارد علاوه بر اين تفاهم نامه در زمينه هاي سلامت روحي و رواني ، جسمي و بهداشتي منابع انساني نيز همکاري داشته و اميدواريم نيازهاي پژوهشي شرکت گاز استان با همکاري اين دانشگاه مرتفع و دستاورد هاي آن مورد انتفاع هر دو طرف قرار گيرد.

شايان ذکر است اين تفاهم نامه با حضور مدير عامل و اعضاي شوراي پژوهش شرکت گاز استان ، رئيس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکي به نيابت از رئيس دانشگاه علوم پزشکي و هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي تبريز به امضاء طرفين رسيد.

مديرعامل شرکت آبفاي شرق استان تهران:

آغاز عمليات اجراي شبکه فاضلاب در دهه فجر امسال

رودهن-ايرج صادقعلي

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران از فروش انشعاب فاضلاب در شهرهاي زيرپوشش حوزه فرمانداري دماوند با اقساط طولاني‌مدت خبر داد.

به گزارش خبرنگارآفرينش به نقل از روابط عمومي شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران، مجتبي صفدري اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران در نظر دارد با حمايت مقامات و دستگاه‌هاي ذيربط، عمليات اجراي شبکه فاضلاب را در دهه فجر سال جاري آغاز کند.

وي افزود: شهروندان با مراجعه به امور بهره‌برداري آبفا و همچنين دفاتر پيشخوان دولت در شهرهاي دماوند و رودهن نسبت به ارائه تقاضاي خريد انشعاب فاضلاب و بهره‌مندي از تسهيلات و تخفيفات ويژه پيش فروش انشعاب فاضلاب که صرفاً با تسهيلات ويژه از تاريخ يک آذرماه سال 1397 تا پايان سال جاري در نظر گرفته شده، اقدام کنند.

بنابر اعلام مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران، خريد اقساطي انشعاب فاضلاب در زمان اجراي پروژه بوده و افرادي که در پايان پروژه، نسبت به خريد انشعاب اقدام کنند، بايد مخارج آن را به‌صورت نقدي پرداخت کنند.

نجات سه کوهنورد در ارتفاعات توچال

شميرانات-ايرج صادقعلي

حسن فراهاني رئيس جمعيت هلال احمر شميرانات در گفت‌وگو با خبرنگار آفرينش،اظهار کرد:حادثه اي به مرکز پاسخگويي اضطراري هلال احمر شميرانات اعلام گرديد و حاکي از بروز مشکل براي سه کوهنورد مبتدي در ارتفاعات توچال و مصدوميت شديد يکي از آنها بود.

وي گفت:همزمان با دريافت گزارش دو نفر از نجاتگران کوهستان به عنوان تيم پيشرو جهت انتقال داروهاي اورژانسي و غذا براي اين کوهنوردان به صورت سبک و سرعتي به محل اعزام شدند و موفق به دستيابي به اين افراد شدند.

فراهاني افزود: اعزام تيم نجات به دليل شدت گرفتن بارش و طوفان شديد و پيرو آن عدم ‌امکان استفاده از تله کابين به صورت پياده انجام و مقرر شد تيم پيشرو تا زمان رسيدن ساير نجاتگران وضعيت، حادثه ديدگان را در همان محل تثبيت نمايند.

وي اضافه کرد: تيم دوم شامل 9 نفر از نجاتگران کوهستان، در اولين ساعات بامداد به صورت پياده و در بارش شديد برف و باران به منطقه اعزام و حوالي ظهر به جان‌پناه سنگ سياه وارد شد.

فراهاني در ادامه با اشاره به شرايط بسيار دشوار اين عمليات تصريح کرد: ضمنا يک تيم 6 نفره نيز از طريق تله کابين و‌ از مسير قله توچال جهت پشتيباني از عمليات نجات به منطقه اعزام گرديد.

رئيس جمعيت هلال احمر شميرانات اظهار کرد:در نهايت علي‌رغم مصدوميت يکي از اين کوهنوردان، بارش برف و طوفان شديد و ساير مشکلات موجود، نجاتگران جمعيت هلال احمر شميرانات با عملياتي حرفه‌اي و نفسگير موفق شدند، اين سه نفر را سالم به پايين کوه منتقل نمايند.

رئيس جمعيت هلال احمر شميرانات با اشاره به شروع فصل سرما در ارتفاعات شمال تهران، از کوهنوردان خواست با رعايت کليه اصول صعود زمستاني و با شناخت کامل از توانمندي و‌ محدوديت‌هاي خود به مناطق کوهستاني وارد شوند تا شاهد اتفاقات تلخ براي کوهنوردان عزيز خود نباشيم.

ديدار فرماندار رباط کريم با مدير کل تعاون روستايي استان تهران

رباط کريم-اصغري

سيد مهدي ساداتي فرماندار شهرستان رباط کريم با يوسف وند مدير کل تعاون روستايي استان تهران ديدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار ما سيد مهدي ساداتي در اين ديدار با بيان اينکه شهرستان رباط کريم قطب توليد و کشت محصولات کشاورزي استان تهران است، اظهار داشت: سازمان تعاون روستايي در افزايش توليد و کشت محصولات کشاورزي و باغي شهرستان نقش مهمي را برعهده دارد .

وي تصريح کرد: شهرستان رباط کريم داراي ظرفيت بالايي در توليد محصولات زراعي است و مي تواند در اين حوزه اشتغالزايي خوبي را براي جوانان اين شهرستان موجب شود که نياز به حمايت هاي بهتر سازمان تعاون روستايي است.

در ادامه جلسه به موضوعاتي همچون حقوق رژيم کانال آب محمديه بررسي و تصميمات مقتضي، اتخاذ شد.

نظر شما